قديم 20-07-2010, 12:34 AM
Alioz Alioz غير متواجد حالياً

Alioz will become famous soon enoughAlioz will become famous soon enough
افتراضي رد: تقرير حقيقي عن جراندتيريوس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aseoudi مشاهدة المشاركة

السلام عليكم يااخوانا
اولا اشكرم على المجهود الرائع
ثانيا : ان شاءالله ناوى اشترى تيريوس G فل اوبشن من مصر بدون CD ,وريموت
انا موجود بالسعودية وناوى اجيب CD والريموت من السعودية واركبهم بمصر السؤال هنا :

1- لازم اجيبهم من التوكيل
2- ممكن اجيب اي نوع اصلى اخر برة التوكيل وهل ممكن اركبهم خارج التوكيل ولا الضمان يروح ولو ركبتهم فى التوكيل السعر كام تقريبا

الرجاء الرد ... ربنا يكرمكم
اخوكم : أيمن السعودي
ح ارد على اسئلة حضرتك :

- التوكيل اصلاً جايب الكاسيت السي دي من شركة سوني ........ مش مدمج .... يعني مش لازم تجيبهم من التوكيل , الكاسيت ده بيبقى حاجة اضافية .....
لكن لو السي دي دا مدمج بشاشات ال سي دي , لازم تلجأ للتوكيل ... لان انا اول ما جبت العربية الشاشات مكنتش شغالة و رحت المعرض اللي اشتريت منه و جابوا كهربائي من مركز الخدمة و صلحه ...

- حضرتك لو عاوز كاسيت سي دي من غير تشغيل فيديو سي دي و شاشات ... ممكن تجيب اي نوع اصلي برا التوكيل عادي ..... عندك الكلاريون و الجي في سي و البيونير .... و ممكن تركبهم برا التوكيل ( بس ناس بتفهم في كهربية العربيات الجديدة عموماً ) .... او ممكن تركبه من الشركة اللي انت ح تشتري منها ....
و الضمان مش ح يتأثر ... لأن في ناس بتشتري التريوس مانوال او اوتوماتيك من غير كاسيت على اساس ان سعرها أرخص و بيركبوا برا التوكيل عادي و لو عاوز تجيب انت الكاسيت من عندك و التوكيل يركبهولك مفيش مشاكل ... توكيل دايهاتسو من التوكيلات اللي ح تستريح معاها جداً جداً ناس محترمة ....
اما بالنسبة لسعر تركيب التوكيل فمعنديش فكرا .....