قديم 05-06-2010, 08:01 PM
wanees wanees غير متواجد حالياً

wanees will become famous soon enough
افتراضي رد: لماذا لا نكون ايجابيين

موضوع السرقة اللى تم امامي فى اقل من 10 دقائق لان الحرامي كان معاة مفك ضرب الجزء الاول اللي مغطي الرشاش واللي حصل ان كان فى سيارة من اللي بتجمع الكتب المدرسيه القديمه مارة بجوار سيارتي ونزل السواق علشان يشرب من السبيل فتوقف الحرامي عامل نفسه يعنى مستني تاكسي ولحظتها نزلت سريعا ونظرا لانه كان الساعة 6.10 الفجر الاسانسسير مكانش فى الدور التاسع ومنذ طلب الاسانسير ونزولي اخذت وقت كان تمكن من فك الجزء الاخر ولكنني شفت الولدين وهما بيجروا وكمان شفت العربيه اللي ركبوها ------ علي فكرة برضه رئيس المباحث قال لي ان اللي عملته دة كان فية نوع من التهور لان الاولاد دول ممكن يكونوا متعاطين اي نوع من المخدرات وبالتالي لاتعرف رد فعلهم وبصراحة انا بعد كدة لما قعدت مع نفسي وجدت كلام رئيس المباحث منطقي ويمكن اللى خدمني فى الموضوع دة ان الشخصين لما شافوا سيارتى جاية عليهم افترقوا فى اتجاهين مختلفين مما جعل المواجهه بينى وبين فرد شخص واحد فقط وكمان انا عجزته بضربه بعربيتى في رجليه ونطرته علي الرصيف --- وبصراحة انا ماكنتش عاوز اخذة معي فى السيارة لوحدنا للقسم ولكنني كنت متوقع الناس تساعدني فى امساكة يعني اثنين او ثلاثه من المارة يركبوا معايا السيارة ونتجة بيه للقسم ولكنني ووجهت بمنتهي السلبيه من الناس اللي اتجمعوا كل واحد قال لنفسه وانا مالي مش عارف ان ممكن دة يحصله او يحصل لاحد من اولادة ---- علي فكرة انا لاحظت ان الحرامي بيختار اللي يسرقة يعني مش اي حاجة وخلاص لان لما الحرامي نزل بجوار عربيتي لم اتوقع ان يفك غطاء الرشاش لانه من العادى ان يقوم بسرقة علامه العربيه والجنب دة مفيش فيه علامات علشان كدة لم انتبه جيدا فى البدايه معتقد انه بيدور علي حاجة جنب العربيه لكن لو كان بجوار علامات العربيه كنت نزلت سريعا من اول مرة ولكن قدر الله وما شاء فعل