قديم 09-05-2010, 11:41 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اول عربية زيرو فى حياتى

خلينا نتكلم بصراحة النيسان صنى بتعانى من مشاكل التقفيل اللى من المستحيل ان اى حد يتقبل ان العربية بتزيق ولا صفارة والكلام ده كله ليه وانا دافع كام عشان اخد عربية فها مشكلة تقفيل وعن تجربة انا قاعد فى الكرسى اللى جنب السواق الكرسى بيزيق فى المطبات فى العربية اللى موديل 2009 مابنفعش ومااقبلوش

التقفيل انا فى رائ الشخصى عنصر مهم جدا بيتحكم فى جودة العربية فمن النقطة دى انا بستبعد النيسان صنى من المقارنة
والاوبترا موتورها مش قوى زى الالنترا والسيراتو بس تظل عربية محترمة ومنتشرة وقطع غيارها متوفرة خارج التوكيل ومطلوبة فى سوق المستعمل فسعر اعادة بيعها مرتفع

البيرسونا عربية محترمة موتورها الافضل لكن توكيل مش فاضيلها فمش منتشرة وقطع غيارها حتبقى اغلى نظرا لقلة الانتشار وبالتالى سعر اعادة البيع

فالحل لو بيهمك موضوع سعلر اعادة البيع وسعلر قطع الغيار الاوبترا ولو مش فارق وتستطيع تحمل النفقات البيرسونا