قديم 28-04-2010, 02:30 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حاجة غريبة مش عارف لها تفسير

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lol64 مشاهدة المشاركة

كان عندى نفس المشكله فى الانوس يااحمد قبل كده وطلع العيب من حساس الاكسجين والرشاشات شبه مسدوده
يعنى كانت برضه لما تبطل و تدور تانى بتمشى مظبوط ؟
و على فكره انا ما زلت راضى على الاداء الاولانى انا بس بستغرب لما اققف شوية و ارجع ادور وامشى بحس انى راكب عربية تانية ( بيبقى اداء متفوق عن الاولانى )
هو اكيد الموضوع ده ليه علاقة بتوقف العربية و اعدة تدويرها تانى
مش عارف ليه انا ابتديت احس ان الموضوع احتمال يكون ليه علاقة بعلبة الفحم charcoal canister ( الى موجودة فى بعض العربيات بجانب التانك ) و دى مسئولة عن امتصاص بخار البنزين اثناء عمل السيارة و المفروض صمامها بيفتح ( معرفش امتى ) و بيغزى مخلوط الهواء الى داخل للسيلندر ببخار البنزين ده فاحتمال و الله اعلم ان الكومبيوتر بتاع العربية متبرمج ان ميفتحش صمام العلبة الا بعد ما تمشى المشوار الاولانى و تبطل و ترجع تدور تانى
و الله اعلم