الموضوع: تجديد بيجو 505
قديم 17-04-2010, 07:29 AM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تجديد بيجو 505

اهلا بيك يا مرسيدس وانا بردة بقول المنصورة دايما منورة لية
شوف يا سيدى انا عربيتى كانت موديل 80 بردة بس sr المهم البيجو بالذات مينفعش يتلعب فية لان لو هتغير حاجة يبقى تغيرها كلها على بعضها علشان تلاقى الشغل طلع صح
يعنى اديك مثال عربيتى وعربيتك الى هى العادية مش الطيارة انا لما جيت مرة اشترى كوبلن للعربية لاقيت كوبلين رفيع وكوبلن تخين سألت الفرق قالى دة عادى ودة طيارة مرضتش اشترى وقولت اتأكد الاول انت عارف كلام البايعين ملهومش حل وكتير منهم مش فاهمين قد كدة فعلا لفيت ودورت فى النت ونزلت تصميم العفشة الطيارة ولاقيت فعلا نفس الكوبلن الى هو التخين رجعتلو تانى وبصيت ع الكارونة لاقيت اختلاف بردة فى التروس سرعتة اكبر قولت الله دة كل تكنولوجيا مختلفة مع تشابة الشكل الخارجى لما روحت مغير العفشة كاملة وجبت عفشة طيارة
انا الكوبلن كان بيعد معايا سنة هو والاسكاترا والله يا مرسيدس انا من وقت ما غيرت العفشة وركب عفشة الطيارة فضلت معايا لحد ما العربية اتباعت العفشة كانت الى يشوفها يحلف بيها وبنضافتها كلها راكبة مع بعض ادائهم واحد ومضبوط لكن لو كنت ركبت كوبلن طيارة على كرونة العادية ( البطئة) كان الكوبلن هيعيش بردة لكن مكنش هيبقى فى تحسن فى الاداء فدة نفس الموضوع بالنسبة للمكنة احسن حاجة انك تسيب مكانتك على وضعها الا بقى لو عاوز تغير الكاربرتير القديم الى هو الكبير تجيب الكاربرتير المدفع دة استهلاكة اقل فى البنزين ودة بتاع موديل 83 المكنة الانجيكشن مش هتربك عندك على طول لازم تعديل فى الشاسية لان قعدتها مختلفة عن قاعدة موديل 80 انا من خمس سنين كان ودامى مكنة انجيكشن جاية فى كونتينر بس والله بدون مبالغة كانت وحش بتكيفها وبكلة كانت 10000 قول كانت هتخلص على 8000 وكنت خلاص هجيبها اخدت الميكانيكى بتاعى علشان يشوفها اتلاقها مشش هتركب على طول وفعلا شوفت الفرق فى القاعدة لاقيتة مختلف
فانت احسن حاجة ليك انك تجيب الكاربرتير المدفع لانة استهلاكة حلو احسن من الكبير وادائة جميل جوى
دة غير زى ما الاستاذ حازم قال حكاية قطع الغيار دى حاجة مهمة ولازم تحطها فى الحسبان اذا كان الواحد مش لاقى قطع غيار الحجات العادية هيلاقى حجات الانجيكشن فخليك زى ما انت احسن
وربنا يوفقك وتوصل للى فى دماغك

HaMaDa-ToUB@R

01000902024