قديم 09-04-2010, 07:02 AM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يا دكتور عبد السلام (يا حكيم المنتدى)

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مورو مشاهدة المشاركة

يا دكتور عبد السلام (يا حكيم المنتدى) ...... السلام عليكم

لعلك تذكرنى – انا كنت سألتك يا دكتور من مده عن ايهما افضل –الكيا سيراتو ولا الالنترا – فحضرتك جاوبتنى وقلتلى خليك فى الالنترا علشان ابقى برئ من ذنبك – وبدأت يا دكتور تكتب لنا تجربتك مع السيراتو حتى صيانه الـ1000 كيلو – وحصل لغط كتير فى الموضوع – فقلتلك والله يا دكتور انت حيرتنى اكتر – وحضرتك رديت على كلامى وفى معرض ردك قلت جمله انا مش ناسيها وهى :

"8- السياره تساوى كل قرش مدفوع فيها ! ولاأعتبرها غاليه وبصراحه سقتها أسبوع ! عجبتنى ! وسافرت قلقتتانى
من كلامالمنتديات ! بس لما رجعت واستعملتها فى الزحمه الشديده و فى الطوالى ! غيرت رأيىنهائيآ الى الاعجاب ! "

كلامك دا يا دكتور لصق فى دماغى وقررت ساعتها انها تكون سيراتو – وبالفعل شفت العربيه بدأت تنتشر كتير هنا فى المنيا – وعليه رحت حاجز من معرض عندنا – لأ وايه ( تربست معايا ) وجبتها خليجى سعودى لان انا لا فى دماغى اروح اعمل صيانه ولا يحزنون – لان ببساطه انا كنت جايب عربيه زيرو اكسل 1997 – وكنت بأخبط مشوار من المنيا للقاهره علشان اعمل الصيانه عند غبور – وكل اللى بيعملوه تغيير زيت وفلتر الزيت على فلتر بنزين – وفى مره كان المفروض يظبطوا التاكيهات وانا قاعد فى الصاله عينى على العربيه وشفتهم مظبطوش التاكيهات (يظهر انهم قالوا عربيه نمر المنيا واش فهموا فى التاكيهات ) – لكن بصراحه شغلتلهم الفهامه الصعيديه وعملتلهم مشكله – وقعدوا يعتذروا لانى كنت هاطلع لرؤف غبور واشتكيهم – فمن ساعتها وانا بطلت اروح اعمل الصيانه فى التوكيل – وبقيت اغير الزيت والفلتر هنا فى المنيا .

العربيه ما شاء الله يا اخونا زى الفل واللى متردد – زى ما كنت متردد بين السيراتو والالنترا – لأ ميترددش وعليه بالسيراتو (متزعلش يا loll) .
متهيألى كفايه كده – احسن يا دكتور واحد يطلعلى ويقولى – رغى رغى رغى ... مش كنت تروح تنام احسن............

السلام عليكم

أولا ألف مبروك ! ثانيآ أنا سعيد و مندهش فى نفس الوقت ان فيه شخص أخذ بكلامى و صدقه و نفذه بأكثر

من 100000 جنيه ! والله حاجه حلوه ! أنا فاكر موضوع اللغط ده و موضوع الرغى رغى وروح نام أحسن !

بس مش فاكر مين اللى كان عمال يستفزنى و حاطط السكينه على رقبتى و بيقول لى ما تخلص يا أخينا ؟ أشترى

سيراتو ولا النترا ؟؟ اذا كان انت فربنا يسامحك لآنك أزمتنى نفسيآ كثيرآ ! انما دلوقت مش زعلان علشان عرفت

السبب ! شمس المنيا جامده شويه ! عمومآ الكلمه أو النصيحه أمانه ! وأنا فى الآول كنت معجب وخايف يكون فيها

عيوب قاتله ! فكنت اللى بأشوفه متردد قوى أو مالوش فى العربيات قوى بأقول له خليك فى المضمون اللى ما سمعناش

عنها حاجه ! علشان ما حدش يدعى على شخصى الضعيف ! ولما مشيت بيها و جربتها فى بعض المواقف ! عجبتنى

و نصحت بيها ! والحمدلله أهه انت عملت زيى و قلت رأيك بعد التجربه ! كفايه رغى بأه وأرجع أنام تانى !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per154

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127