قديم 03-04-2010, 11:49 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أيهما افضل لانوس 1 أو لانوس 2

عايز اضيف بعض الفروق لو سمحتم
انا عارف انها مش جوهرية بس اهى فروق
اولا فيه فروق ما بين اللانوس وان فول اوبشن و الانوس وان بدون اوبشن - و برضه بين اللانوس 2 فول و اللانوس 2 هاف و بدون زى :
1- علبة البيئة الى فى الشكمان و دى لوحدها مزودة تمن العربية بتاع 1000 جنيه CATALYZER العلبة فيها مادة محفزة لتحويل اول اكسيد الكربون السام الى ثانى اكسيد الكربون الغير ضار بالبيئة
2- صمام اعادة تدوير الغازات EGRV و برضه للحفاظ على البيئة بمنع تكون اكاسيد النيتروجين عن طريق خفض كفائة الاحتراق فى حالات معينة عن طريق السماح لجزء بسيط من غازات العادم الرجوع و الدخول الى غرفة الاحتراق فتقوم درجة الحرارة تقل و ميتكونش اكسيد النيتروجين

الفروق العامة بين لانوس 1 فول و لانوس 2 فول :
1- عداد RPM
2- المرايا اليمين كهرباء
3- الدركسيون بيطلع و بينزل
4- الحزام ارتفاعة بيتغير ( مش متاكد من الفرق ده بس متاكد انه مش موجود فى الهاف و البدون عامة )
5- الاربعة ازاز كهرباء
6- سنتر
7- لمبة الفرامل البطيخة الى فى النص

فرق ما بين ال 1 و ال2 عامة :
الرشاشات اتغيرت بس تقريبا الاداء واحد