قديم 21-03-2010, 11:13 AM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold
افتراضي رد: مقارنة بين ميسوبيشي لانسر 2010 (الشكل القديم) وبين كيا سيراتو

انا عن نفسي ارشح لانسر و اقول هي الافضل لكثير من الاسباب
الفخامه الداخليه و دي هي الصدمه الحقيقيه لي في سيراتو صحبي اشتري هاي لاين اول امبارح و اتاحت لي الفرصه في تجربتها
من جوه زيها زي الالنترا عربيه تحس انها بلاستك يعني جوه تصنيع زباله الحقيقه مش زي الانسر جلد اسود فاخر علي الطبلو و عجله القياده و الفتيس بتحس انك فعلا راكب عربيه ليها قيمه و لوحه العدادات مش شايف انها جباله يعني مش منظمه و معمول فيها شغل زي المزدا3 مثلا
هو انا متفق ان الي يشفهم كدا طبعا السياراتو اجمد بكتير و فيها تطعيمات جامده بس كلها جوده تصنيع زباله
الموتور زيها زي الانترا موتور عملاق مقال ثبات منعدم و فرامل افضل عن الانترا الحقيقه و اعترف ان الموتور اقوي من الانسر بس الموتور مش كل حاه زي ما انتو عرفين
الثبات طبعا الانسر اضعاف و الفرامل نفس الحوار
جوده التصنيع اقل من الانسر بكتير
توكيل و قطع غيار و سعر اعاده بيع طبعا لانسر
مشاكل بعد الشراء سيراتو مفيش عميل سيراتو مقلشي بتحدف شمال و المسعدين الي ورا بيزيقو دا غير الحوادث الكتير الي بنشفها للسيراتو و اصحبها بيشتمو فيها بس محدش اتقل بلانسر و قال العيب في العربيه؟!!!!!!!!!!
عمري ما سمعت عيب طلع في الانسر؟
انا عن نفسي في صدد تغيير عربيتي و بفكر اطلع من 1.3 اوتو لانسر سوبر اكشن و ادامي الانترا و سيراتو بفرق خفيف بنها و بين عربيتي في السعر بس ببعد عنهم خالص و شيلهم من اللست و كان صاحب المعرض حاسب انه هيدحك علي زي ما بيعمل مع الكل لما اجرب العربيه و المفروض كنت امبهر بالاضواء و الموتور القوي و الشكل الجبار بس بردو قلت له عاوز لانسر

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ