قديم 05-03-2010, 06:42 AM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الناس اللي بتقول ان الفيرنا ضايعه بعد 120 كيلو ثانية واحدة لو سمحتوا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

والله يا استاذ خالد ولا حتي النسيان صني ليها نسبة الثبات وخصوصا في المنحنيات الجامدة شوية انا جاري معاه نيسان صني م 2008 وكان رايح بيها الهايكستب وهوه ماشي علي الطريق فوجاء بعربية نقل ماشية عاكس اتجاه وهوه بيتفادها وبياخد غرزه في التانيه العربية اتقلبت بيها كذا مره ومكنش ماشي بسرعة علشان تنقلب بالمنظر اللي انا شوفته ده
وبعدين انتا محاسسني اني انا راكب عربية هاتش باك وانتا بتقولي ديه عربية صغيره وبعدين انتا بتتكلم علي عربية بتتصنع من 1992 طيب نسبة مبيعاتها بالنسبة للفيرنا كام ياريت تقولي وبعدين انا مش من هواة الجري والكلام الفاضي ده انا كنت بختبر ظبط الزوايا والترصيص والنتروجين في الكاوتش عامل ازاي بس لا اكثر ولا اقل يعني انا الطبيعي بتاعي مبعديش ال 100
ههههههههههههههه ياباشا متزعلش اوى كده انا قلت رايى وتجربتى الشخصية ورزقى على الله لكن ده اللى شفته وجربته اما انقلاب سيارة صاحبك ده لسبب تانى خالص لايعلمه الا الله واعتقد ان النقل لطشت اكصدامه طيرته لانه هياخد غرزة ازاى وهيا جايه عكس يعنى هيا مقابلاه مش جنبه او وراه اوادامه دى جاية عليه ثم انا عارف الطريق ده وده شبه مفيهوش منحنيات اصلا مش منحنيات خطيرة
واما حكاية الزاوية 90 فدى مش من عندى او من تاليفى لكن ده من وصف للسيارة ومميزاتها اعتقد قريته على موقع الشركة
وانصحك تقرا كتالوج عربيتك هتلاقيه بيقول السرعة القصوى كذا دى بقى تلتزم بيها ومتزيدش عنها
وبعدين نقل ماشى على طريق الهايكستب عكس اتجاه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ده قلبه ميت اوى ده اكيد كان فى الفجر
واما ان كان على المبيعات ففى مصر سوق لايقاس عليه اى شىء لان الاسبرانزا وهيا سيارة في عليها اكتر من 10 الاف شكوى فى جهاز حماية المستهلك مبيعاتها اكتر من الفيرنا والصنى مع بعض مجتمعين لاننا بنبص للسعر قبل الجودة فى مصر فقط واسال عن الفيرنا فى الخارج هتعرف انها لاتنتج الا فى مصر فقط بينما الصنى تنتج فى 10 دول حتى الان ثم العربية اللى تتحملنى تبقى عربية لانى بلف بيها اكتر من 6000 كيلو شهريا يعنى ولا الميكروباس ومشغلها زى النص نقل ماشاء الله بتشيل فوق الطن الا ربع بضاعة ومع ذلك رغم كل البضاعة دى سحبها بيوصل 140 فى الساعة
ههههههههه وياعم حقك عليا انا غلطان ليك وللفيرنا و ده اعتذار رسمى للفيرنا اهو احنا بنقول لك كده حبا فيك وخوفا عليك بس ومع ذلك انت لم ترد على مسالة ان العربية جديدة و ده يدل على انها جديدة ربنا يباركلك فيها ويكفيك شرها اللهم آمين

التعديل الأخير تم بواسطة خالدخليفة ; 05-03-2010 الساعة 06:57 AM