قديم 06-12-2008, 06:47 PM
ahmed_su ahmed_su غير متواجد حالياً
عضو ذهبى
التخصص العملى: IT Consultant Engineer

ahmed_su has a reputation beyond reputeahmed_su has a reputation beyond reputeahmed_su has a reputation beyond reputeahmed_su has a reputation beyond reputeahmed_su has a reputation beyond reputeahmed_su has a reputation beyond reputeahmed_su has a reputation beyond reputeahmed_su has a reputation beyond reputeahmed_su has a reputation beyond reputeahmed_su has a reputation beyond reputeahmed_su has a reputation beyond repute
تركيب انذار للسيراتو

كل سنة وانتم طيبين ... عيد سعيد انشأ الله

امس الجمعة بعد الصلاة مباشرة ذهبت لادريان الهرم لتركيب جهاز انذار لعربية اخويا السيراتو المانيول

أدريان الهرم

كان عنده انواع متعددة كلهم صينى بداية من 175 جنيه الى 320

اخترت موديل الريموت فى المفتاح يعني الريموت به سلاح يمكن ان تصنع عليه مفتاح العربية عند بتاع المفاتيح

الموديل ده اسمه روكت معاه ضمان لمدة سنة من تاريخ التركيب وتمنه 250 اخذته ب230 شامل التركيب و10 جنيه للفنى اللى ركب و20 جنيه علشان نطلع عى المفتاح

الفنى اللى ركب كان شاطر ونضيف فى شغله ... وسريع استغرق حوالى 40 دقيقة من البداية الى النهاية

اسيبكم مع الصور .....

خالد بيفك البلاستيك اللى مغطى وحدة السوكتات الرئيسىة لضفيرة السيارة

بيشوف مصدر كهرباء السنتر لوك

طلع احشاء العربية ....هاهاهاهاهاها

بيشوف مصدر كهرباء قفل الشنطة كان هيطنشه بس على مين ده ان كنت وقفله بالمرصاد ptmnlo123per111

(بيقولى هو انت عاوز تأمن الشنطة؟ فقلتله طبعا!!!!!!)

بس لحظو ان الفريم تحت التبلوه بلاستيك ؟؟!!! ptmnlo123per195 فين ايامك يا تمبرا

هنا وصل وحدة الانذار الرئيسية ...ومنظر لعبكة الاسلاك يخض ptmnlo123per156

ركب السارينة

ركب الـ LED اللى فى الزجاج (طلع احمر مش ازرق) ptmnlo123per144

ده شكل الريموت وباين شكل المفتاح البلانك اللى هنطلع عليه مفتاح للعربية

المهم الفنى شغله نضيف وكان حريص فى الفك والتركيب وكان بيقفل شغله كويس جدا ولا اسلاك طويلة ولا حاجة خارجة وكله تمام ماكنش عليه بالنسبة لى ملحوظات بس انا كنت واقف على ايده

شكرا جاهز لاى استفسار

-----------------------------
لا اله الا أنت سبحانك انى كنت من الظالمين
م/أحمد اسماعيل