قديم 23-02-2010, 12:39 PM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا شاري عربيه بجنيه ولا ب 100 الف جنيه ..شاري عربيه صيني ولا يباني ... هي دي نيسان صني

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MANO_War مشاهدة المشاركة

كل دة بيحصل و هى بتليين فى أول 5000 كيلو ؟؟؟؟
ههههههههههه لا ياراجل انا كنت محترمها لحد ال5000 لكن قلت فى نفسى يه ده ياواد انت هتقعد كده تحسس عليها كتير اومال انت جايبها ليه لكن هيا عامله 60 الف كيلو فى حوالى سنة لانى كنت اخدت فترة اكتر من 8 شهور بسبب ظروف عندى
ثم العربيات الحديثة ملهاش تليين ده كان زمان دلوقت الموتور بييجى متلين جاهز بس بتممشى بيه حوالى من 500 الى 1000 كيلو بسرعة لاتزيد عن 90 او 100 علشان الدورات الكهربائية والميكانيكية تتظبط مع بعضها والاجهزة بتاعة العربية تبتدى تاخد على الشغل وتتطبع مع بعضها اللى يبسموه ميكانيزم العربية او هنا بيسموه تليين لكن هو مش تليين زى ميكون مثلا واحد نايم فى السرير او لاعب كرة وجسمه مريح مبيقومش يجرى على طول لكن بيعمل حاجة اسمها فك العضلات والتسخين والاحماء كل ده تجهيز للجسم علشان مجهود اليوم او المباراة ولذلك كل التوكيلات فيها حاجة اسمها صيانة الالف كيلو دى علشان يتطمن على العربية بعد ال1000 كيلو اخبار الميكانيزم بتاعها ايه
يارب تكون فهمتنى وعرفت اوصل لك المعلومة

التعديل الأخير تم بواسطة خالدخليفة ; 23-02-2010 الساعة 12:50 PM