قديم 22-02-2010, 05:04 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استفسار عن سوزوكى سويفت

اهلا و سهلا بيك في المنتدي

دلوقتى انا لما بسخن العربيه شوية الاقى تحت الشكمان حته سوده كبيره
دا يبقى حلها ايه ؟؟؟

دا عادي هو الكاربيراتير بس عاوز يتظبط مافيش مشكله
اضبط الكاربيراتير و خد العربيه مشوار طويل علشان تطرد الاهباب اللي في الشكمان كله

تانى حاجه انا عندى الريش بتاعت الهوايات اللى جوا اللى بيطلع منها هوا التكيف او المروحه مكسورة من جوا و مش عارف اشترى منين زيها و هتتكلف قد ايه على العلم انى من المنصورة
عند في الحسينيه كذا محل بيبيعوا قطع غيار السويفت
لكن اعتقد انه صعب يبيع ليك الهوايات لوحدا و الا حيبعها غاليه
الا بقي لو حد كان شاري تابلوه فاضي من عند البياع فممكن ساعتها يبيع الاجزاء دي
و عموما تابلوه السويفت مش غالي ممكن تشتري احد كامل من غير عدادات ب 400 جنيه او اقل و يكون حالته نضيفه لو حاله التابلوه بتاعك وحشه

تالت حاجه عايز اعرفها .. دلوقتى انا عايز ارش العربيه من بره لون احمر مارلبورو بس عايز اعرف هتتكلف قد ايه
شوف لون العربيه الاساسي ايه و لازم ترش بنفس اللون علشان الدواخل لو مش مرشوشه يبقي نفس اللون
و عموما البويه في المنصوره غاليه شويه و علشان يخدمها صح حياخد مبالغ كبيره
انا لسه راشش عربيه ماتريكس بتاع واحد قريبي كلها ما عدا السقف ب 2000 جنيه
بس بويه سكنز و الكيلو ب 400 جنيه و طالعه بسم الله ما شاء الله تحفه

و لو عايز اركب فوانيس شبورة لازم اغير الإكصدام اللى قدام كله ولا ممكن يتحفر فيه ؟
شغل الحفر دا ما ينفعش و بيبقي شكله وحش
ممكن تركب فانوسين بجانب النمره الاماميه و بيبقي شكلها كويس
او تجيب اكصدام مدمج فيه فوانيس الشبوره و دا غالي شويع ه يعني الواحد بيعمل 400 جنيه مثلا
و علي فكره كل الاسعار ديس تقريبيه ممكن تزيد و ممكن تقل

حـازم خـضـر