قديم 07-02-2010, 12:07 PM
الصورة الرمزية Bendary
Bendary Bendary غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مكافح بشرف
التخصص العملى: Trading - Buiness Development
هواياتي: طوابع - رسم - قراءة ، لكن بعد الشغل والجواز بقت الهوايه : أكل العيش

Bendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الفضل ليكو جميعا - باركولى اشتريت لانوس 2010

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة السائلة الحائرة مشاهدة المشاركة

مبروك لك على السيارة وربنا يبارك لك فيها ممكن حضرتك تقولى اسباب اختيارك لللانوس لانى عاوزة اشترى عربية ومتحيرة ممكن تقولى جبتها بكام وعلى وهى لانوس شيفرولية ولا دايو ومين وكيلها واية هى كماليات العربية
شكرا لك فى انتظار الرد
تحية للاخت السائلة
1- أسباب الاختيار كالتالى:
لأن مشوار شغلى طويل حوالى 60 كيلو يوميا - ولأنى بسافر كتير لذلك كان التفكير فى سيارة عائلية ويكون لها شنطة كبيرة (لذلك استبعدت سيارات الهاتش باك) - صالون مريح - اقتصادية - وكيل كويس - منتشرة ( لسهولة الصيانه ) .
وحيث ان الميزانية مش كبيرة اوى (جزء بالتقسيط ) فكان الاختيار من بين السيارات التى يكون سعرها بحد اقصى 70 الف
فكانت المفاضله بين : لانوس - فيرنا - لوجان
واخيرا تم ترجيح اختيار اللانوس نتيجة عدة عوامل ومن اهمها الارتياح النفسى

2- السيارة هى شيفروليه لانوس (لان مفيش دايو لانوس زيرو )
سعرها 70 الف كامله الكماليات ( باور - تكييف - 4 زجاج كهرباء - ساعة رقمية بالتابلوه - فانوس ستوب خلفى - راديو سى دى - زجاج مظلل ) - 1500 سى سى - خمس سرعات

3- الوكيل هو منصور شيفروليه
له عدة فروع فى جميع المحافظات وكمان يوجد مراكز صيانه معتمده مثل ابوغالى واخرون .

تحت امرك فى اى سؤال .

Mohamed Bendary
اللهم فرغنى لما خلقتنى له ولا تشغلنى بما خلقته لى
اللهم ولا تحرمنى وانا أسألك ولا تعذبنى وانا استغفرك
مصر هاتفضل غاليه عليا