قديم 23-01-2010, 05:36 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هل يوجد تقسيط للعاملين بالخارج

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egynights مشاهدة المشاركة

والله يا حاج سيف ما عارف اقولك ايه على مجهودك الغير عادى فى هذا القسم

هو كل مافى الامر ان العامل بالخارج بديهى ان حكاية اثبات الدخل ولاحاجات دى ماتنفعش لان البايع ممكن ما يثقش فيها .
انا اللى خلانى اسال انى بشوف اعلانات كتير يقولك بالبطاقه واستلم وانت واقف
وانت عارف طبعا كلام الاعلانات بيكون متغطى وكله اغراءات للدعاية

لكن انا اعتقد ان طالما فيه حظر بيع او توكيل مثلا للبايع او الحاجات اللى من هذا القبيل بتكون هى اللى بتضمن للبايع حقه

او انى باعمله تحويل للقسط بشكل مباشر فى البنك من حسابى لحسابه بيتخصم تلقائى

يعنى انت فاهم الاساليب كتير والعامل للخارج فرصته فى الحاجات دى قليله على اعتبار انهم شايفين انه مش متواجد قدامهم

معلش انا دوشت حضرتك بكلامى ولسيادتكم جزيل الشكر
من قال لحضرتك اى مش هيتم الثقة فى ما يوفرة اى حد لاثابت دخلة فى الخارج
ورغم كل الضمنات ال بيعملها البايع ال انة محتاج يتاكد من عدة امور اولا ان الشخص دة لية اقامة فى مصر ولية ما يثبت انة بيحصل على دخل شهرى
ولاحظ ان الضمنات ال بيخدها البايع على المشترى دة برضة لا تعتبر ضمنات قوية والا مكانش حد فى مشاكل فى البنوك وشركات التمويل ومكانش فى عربيات بتتباع عليها حظر ومكانش فى عربيات لا يعلم احد مكانها الى الان ولاحظ انى البايع مهما كان (بنك او شركة تمويل ) مش عايز يدخل فى مشاكل مع مشترين
لو احتجت توضيح اكثر من ذلك انا تحت امرك