قديم 06-12-2009, 02:20 AM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عاوز رأيكم (رينو لوجان ولا شيفروليه لانوس)

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmanahry مشاهدة المشاركة

بوب الجامد علمونى فى فرنسا عام83 عندما كنت فى مدرسة لقيادة السيارات ان المطب الصناعى احسن طريقة لتعديته هو ان توقف السيارة تماما قبل المطب وتبدا من الجير الاول لتصعد على المطب ابتدا من السرعة صفر ثم ابدا فى صعوده وانا اوافقك على موضوع انك تاخد المطب بعد ذلك بزاويه ولكن المطبات الصناعية فى مصر بتكون مطب زراعى يعنى كده مفروشة على فدان فى العلو والمساحة ولكن بعد ان ركبت اللانوس سبع سنوات وركبت الكورولا وعديت مطب شوية سريع حكيت فى المطب ولا تنسى ان اللانسر هى الاخرى سيارة اقل ارتفعا عن الارض مثل اللانوس وبجوار حسناتها لم يكرها احد

يا سيدى الفاضل انا كمان اتعلمت لما ابقى ادخل على مطب واحس انه عالى اقف خالص قبله وابتدى اطلع بهدوء وموضوع اننا ندخل اللانوس فى مقارنه مع البومه ده مش منطقى لاننا لو هندخل البومه يبقى لازم ندخل السيفيك اللى هى برضه واطيه وبتحك فى المطبات انما كل عربيه بيبقى فيها عيوب بنقبلها عشان مميزاتها زى السيفيك الاداء المحترم جدا والكفائه وجوده التصنيع والتقفيل والوسع الداخلى انما اللانوس فى فئه السيارات الاقتصاديه يعنى مفيش حاجه جامده تخلينى استحمل موضوع ان العربيه واطيه غير قطع الغيار مثلا وموضوع انها بتحك على مطبات مفروشه ده شئ طبيعى لانها عربيه واطيه مش عاليه وحضرتك افتكر كده لو كنت عديت مطب بواحد بالكرولا واللانوس على نفس السرعه هتلاقى ان الكرولا محكتش

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس