قديم 04-12-2009, 07:20 PM
الصورة الرمزية waleed116
waleed116 waleed116 غير متواجد حالياً
من انا؟: مصري ,,, وبحب بلدي
هواياتي: الاطلاع و الشطرنج

waleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud of
افتراضي رد: افضل سيارة فى فئة 150 الف

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة POP EL GAMED مشاهدة المشاركة

يا سيدى الفاضل انت بتسأل مين فى قرار شراء عربيه توكيل ماركه منهم
طبعا لازم يقولك كل العربيات التانيه دى تعبانه ومالهاش اى لزمه وهى العربيه اللى عندى اللى كفائه وتمام وزى الفل ده حتى قالك متجيبش الخليجى عشان مالهاش ضمان عندهم عشان برضه تبقى شارى منهم ومتستفيدش بفرق السعر والامكانيات
ولو على عربيه محترمه وبتمسك سعرها وكفائتها عاليه الاوكتافيا بلا شك هتديك كل الجوانب دى وبرضه مبتغيرش شكلها كل يومين والشكل الجديد الفانتازيا لسه نازل يعنى هتقعد بيها فتره وربنا يوفقك يا باشا
مشرفي العزيز .... شكرا علي ردك ..... ولكن ....

اعتقد ان المستهللك المصري علي وعي كامل ... وبعدي الراجل قلي كلام صحيح فعلا ...

حضرتك انا مش خبير في السوق المصري ولذلك انا كتبت هنا ليكو وسالت عن رايكو .... وكمان نزلت التوكيل واخدت رايو .... وكمان متابع جيد للشارع المصري للسيارات ....ولحظت ان الاكتوفيا
منتشره جدا .... وخاصه ان سعرها عالي بالنسبه للشارع المصري ... مش زي الشارع الخليجي ....الي بيجيب السياره علي حسب اللون ... فصول السنه و ........................ وده معناه ان السياره فعلا ممتازه من الخامه والتحمل ومناسبه للشارع المصري ... لكن هيا مش تاريخ وعلامه حققت اكبر نسبه مبيعات في العالم .... وده الي قاله الموظف .

وبالنسبه للتويوتا الخليجي ...... وعلي لسان العديد من الي في المنتدي ان الخليجي فعلا فيه مشاكل في مصر مع التوكيل وخاصه السوفت وير الي مش متوفر .... ويمكن يكون متوفر بره بس عمليه الضمير والاتقان مش عارف .وكمان نقطه عفشه السياره بتكون اضعف من المصري .... وبعدين الرفاهيات الي فيه مش معيار تحكم عليها انه اقوي من الجنوب افريقي لانها بردو تبع تويوتا وخامات تويوتا ... وتحت ضمان واسم تويوتا .... وفي ملحوطه انا كتبتها في مشاركه فاتت ....

ان الفنش للتويوتا الكورولا سيئ ....

شكرا ......