قديم 03-12-2009, 08:16 AM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute

انا سقت و جربت عربيات كتير, بس ححكى هنا عن عربيه مظلومه من وجهة نظرى مع انها ممتازه جداً و هى دايو ليجانزا
العربيه موديل 2001 CDX فول اوبشن اوتوماتيك 2000سى سى عربيه بجد تحفه, تسارع معقول جداً من 0 الى 100كم/س فى 10 ثوانى العربيه ثابته جداً على السرعات العاليه لحد 180-190 كم متحسش بإن العربيه ماشيه, اقصى سرعه انا جبتها بيها كانت حوالى 215 كم (مش مره واحده, كنت بسافر بيها كتير على السرعات دى) و كان ممكن تجيب اكتر من كده و العربيه اندفاعها (التسارع) حلو جداً لحد 170كم/س بعد كده معقول لحد ال 200كم و بطئ بعد ال 200 كم/س, عزل العربيه ممتاز و استهلاكها للبنزين معقول 180كم/صفيحه داخل البلد مع التكييف و 260كم/صفيحه على طرق السفر بسرعه 100-110 كم/س مع التكييف و التكييف ليس له اى تأثير على استهلاك البنزين او سحب السياره (يمكن فرق بسيط جداً لا يكاد يذكر)
العربيه واسعه و مريحه و اداء ممتاز بصراحه و عضمها ناشف جداً و فرامل ممتازه ديسكات امامى و خلفى و فيها abs
للأسف انا بعت العربيه من كام شهر كده ptmnlo123per144 و ربنا يبارك للى اشتراها

.
(لا تنسى ذكر الله)

((لا تنسونا بالدعاء))
>
>

إحترس من السرعه

.

التعديل الأخير تم بواسطة AbOnOrA ; 03-12-2009 الساعة 09:25 AM