قديم 02-06-2015, 08:55 PM
doda2007 doda2007 غير متواجد حالياً

doda2007 is a jewel in the roughdoda2007 is a jewel in the roughdoda2007 is a jewel in the rough
افتراضي رد: تحذير ( من زيوت زادو Xado ) لوجه الله

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aymanlaw مشاهدة المشاركة

بص حضرتك كان لازم تعمل محضر بكل الكلام ده وتقدم كل مستنداتك التى تبنى عليها إدعائك كما قدمته الأن ,,يجوز جداً يكون البعتلك الزيت ارسل عبوة منتهية الصلاحية والدليل على ذلك التواريخ القديمة باالأضافة الى حالة العبوات ,,لكن انت غلطان فى عدم التقدم لجهاز حماية المستهلك وإظهار الحق الذى تدعيه فى كل مواضيعك ,اما وان تتهم ان معظم اللذين يدافعون عن الزيت هم موزعين للزيت فده مش من حقك ولايحق لك ,كما لايحق لأحد ان يتطاول عليك وانا معاك فى ذلك ,,حضرتك اضعت حقك فى إثبات حقيقة يمكن كانت نبهت الكثير من سوء إدارة هذا المنتج ,,اما عن نفسى وانا كتبت ده وحضرتك قرأته أكيد انا استخدمنه وعربيتى صينى ايضاً وله شهور كثر والى الأن ادائه عادى مثله مثل اى نوع أخر من الزيوت ,,ده باالنسبة ليا يمكن تكون العبوة التى اشتريتها وده أكيد عبوة جديدة والزيت فيها باالطبع حالته طبيعية ,,مرة إخرى كان يجب الأستماته كما تفعل الأن فى إظهار حقك ولكن يكون مدعوم بموقف رسمى وقانونى لأنه الأن ممكن من يدعون إنهم وكلاء يرجعون عليك بدعوى تشهير وإسائة سمعة منتج موجود فى السوق المصرى وتم إستخدامه من قبل عملاء لم يتضرروا منه وانا واحد منهم لأنه مش معقول لو حد استشهد بى هدعى غير الحقيقه والعياذ باالله ,,مع إنى مقتنع بماتقوله فى حدود مامريت بيه حضرتك بتجربه فردية شخصية تعبر عن رأيك انت فقط وقد يكون آخرين مرو بنفس التجربه ولكن لم يسلكوا الطريق القانونى فى إثبات حقهم وصدق إدعائهم ,,وتقبل تحياتى والحمدلله على قد كده وربنا يسلم طريقك ويحميلك عربيتك من كل شر...
هو ده حضرتك المطلوب الردود المنطقيه التى تنم عن علم وثقافه
حضرتك انا ما قولتش ان 100% وكلاء وموزعين انا بقول اللى هاجمونى وكلاء وموزعين
وانا اشتريت الزيت بناء على اراء ناس زي حضرتك كدا ،
لكن تكذيبي وايقاف عضويتي والكلام دا لا ينم عن علم ولا ثقافه بل ينم عن الحياة فى الغابه
حضرتك ليك تجربه كويسه مع الزيت على راسي وانا ليا تجربه وحشه وحذرت ونبهت مجموعه من الناس ممكن تقتنع بيا وممكن تقتنع بحضرتك ودا مش عيب ولا يزعل حد ، ومش شرط تكون تجربه فرديه لان فيه ناس كتير متفهمش فى النت وفيه ناس كتير بتمر بحاجات زي كدا وبتسكت وخلاص ... وناس كتير معجبهاش الزيت ، والسلبيه موجوده عندنا بكثره يعنى مش جديده علينا
وانا مش فاضى انى اسلك مسالك قضائيه وادفع اضعاف ال 550 ج ، وحضرتك اكيد ادرى مني بالمسلك دا .. الفكرة هنا الحريه ومحدش يتعدى على حق التاني ،
والحمدلله انها اتسترت وجت على كدا
وانا فعلا اشكرك على ردك المحترم