قديم 11-05-2015, 10:40 PM
مصراوى شديد مصراوى شديد غير متواجد حالياً

مصراوى شديد will become famous soon enoughمصراوى شديد will become famous soon enough
افتراضي رد: تقرير عن جلورى 2016 7 راكب لعيلة العيلة dfsk glory

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عماد محمد ابرهيم مشاهدة المشاركة

اهم حاجة فى اى عربية تدخل مصر قطع غيارها لان مصر شوارعها بتهلك اللى ميتهليكش انا بفكلر فى الجلورى وعايز اعرف قطع الغيار فين واسعارها فى متناول ايدينا وبعدين عايز اعرف المتور ممكن يتغير لاى نوع تانى واية وانا سمعت ان المتور ايطالى فيات صح
اهلا بالاخ الكريم عماد محمد
بالطبع اهم حاجة فى اى سيارة قطع غيارها و التوكيل مسئول عن توفير قطع الغيار و على حد علمى متوافر قطع غيار للسيارة لدى التوكيل و فى مراكز الصيانه التابعة له اما عن انتشار قطع غيارها فى محلات قطع الغيار فهذا امر متوقف على انتشار السيارة و قابلية السوق لها و حسن تسويقها من الوكيل ،، انا عن نفسى هاحاول كل فترة اعمل استوك عندى من قطع الغيار يعنى كل صيانه هاحاول اشترى حاجة مساعدين فوانيس حاجات كده يعنى علشان تكون موجودة تحت تصرفى لو احتجت لها الاسعار حسب التوكيل معقوله شىء ما ،، اما عن تغيير الموتور اعتقد بل اننى فكرت بالفعل فى تغييره بعد انتهاء الثلاث سنوات الاولى لو كان لنا عمر وحوض الموتور ما شاء الله و اسع و اعتقد انه ممكن يشيل موتور المانى او يابانى باريحية كبيرة ،، و بالنسبة لمعلومة ان الموتور ايطالى نعم هو صينى بتكنولوجيا فيات الايطالية و كما ذكر الاخ cars admire ان الكاتينة جنزير و ده شىء فى حد ذاته جيد و فكرة تغيير الموتور فقط لاننى بحب الاتوماتيك لكن ماتورها مش وحش الصراحة ،، اتمنى ان اكون افدتك بردى و لك السلام