مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   Hyundai Excel - اكسيل (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=241)
-   -   رابطة مالكى الاكسل (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=22421)

Ahmed said_Exsel 13-12-2011 01:26 AM

رد: رابطة مالكى الاكسل

ياجماعه انا ليا سؤال ونفسى حد يساعدنى انا معايا اكسل 1500 موتور انجكشن وكل ما اروح لحد بيظبط كمبيوتر يسغرب ان الموتور بتاعها انجكشن ويقولى انا اول مره اشوف كده والمهم انى كل ما اروح لحد يقولى الفيشه بتاعتها مش موجوده وانا احترت ومش عارف اعمل ايه ياريت حد يفيدنى ياريت حد يفيدنى وشكرا
<!-- / message -->
ا لرجااااااااااء الاهميه

Ahmed said_Exsel 13-12-2011 01:28 AM

ياجماعه انا ليا سؤال ونفسى حد يساعدنى انا معايا اكسل 1500 موتور انجكشن وكل ما اروح لحد بيظبط كمبيوتر يسغرب ان الموتور بتاعها انجكشن ويقولى انا اول مره اشوف كده والمهم انى كل ما اروح لحد يقولى الفيشه بتاعتها مش موجوده وانا احترت ومش عارف اعمل ايه ياريت حد يفيدنى ياريت حد يفيدنى وشكرا
<!-- / message -->
الرجاااااااااااااء الاهميه

Good09 13-12-2011 09:13 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed said_Exsel (المشاركة 569690)
<!-- / message -->
الرجاااااااااااااء الاهميه

حضرتك منين ؟؟؟
حضرتك لو قريب من الحرفيين سهل اوى تسال هناك عن حد متخصص فى الهيونداى
و ممكن كمان تسال فى اى مركز صيانة معتمد و تكشف هناك كمبيوتر

و ماتقلقش لان فى مواتير انجكشن للاكسيل بس مش منتشر زى الكربراتير

Ahmed said_Exsel 14-12-2011 11:45 PM

كنت عايز اعرف من الساده ملاك الاكسيل انا كنت عايز اغير زيت الفتيس ومش عارف بيتحط ليه كم كيلو

waelsalah 15-12-2011 12:13 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed said_Exsel (المشاركة 571461)
كنت عايز اعرف من الساده ملاك الاكسيل انا كنت عايز اغير زيت الفتيس ومش عارف بيتحط ليه كم كيلو

من الكتالوج 1.8 لتر ولزوجته 80-90
لكن بتوع الزيت بيحطوا 2.5 لتر مش عارف ازاى
وشكرا

Ahmed said_Exsel 15-12-2011 12:20 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waelsalah (المشاركة 571485)
من الكتالوج 1.8 لتر ولزوجته 80-90
لكن بتوع الزيت بيحطوا 2.5 لتر مش عارف ازاى
وشكرا

معلش هتعبك معايا لو عندك خبرة فى البوجيهات انا معايا اكسيل 1500 موتور انجكشن وكنت عايز اغير طقم البوجيهات وسمعت ناس بتقول ان فى بوجيهات للعربيات الكربراتير وبوجيهات للعربيات الانجكشن

Ahmed said_Exsel 15-12-2011 12:26 AM

كنت عايز اعرف من حضارتكم هل للعربيات الانجكشن بوجيهات معينه او نوع معين وفى حاجه تانيه للكربراتير عشان انا عايز اغير البوجيهات وعربيتى اكسيل 1500 موتور انجكشن

الساعة الآن 03:33 PM.