مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات) (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=132)
-   -   للرد على استفسارات الاعضاء والدعم الفنى لمالكى الفيرنا (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=68864)

rabet007 01-12-2011 12:19 PM

رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AHMEDCAR (المشاركة 562654)
لو عندك الوحده نركبها

لا اكيد مش عندي انا عاوز اعرف من حضرتك يا تري هيا موجوده ولا مش موجوده وسعرها كام عاوز حاجة كوري اصلي 100%
مش صيني وكده
وان شاء الله ربنا يكرمنا

كنت سمعت انه من الأفضل تركب وحدة لكل عدد 2 زجاج كهربائي

منفصلة علشان الحمل عليهم وكده

معلش انا ارفك معايا

مع العلم انا عربيتي كاملة يعني فيها الزجاج الكهربائي

mm_champion 01-12-2011 05:02 PM

رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

عندي سؤال لو سمحتم
العربية عندي النهاردة الصبح لما شغلتها لقيت مؤشر الحرارة على C مش زي كل مرة كان بيبقى في النص بالظبط استنيت شوية وبرضه مفيش فايدة , فاضطريت اتحرك بالعربية بعد شوية لقيت المؤشر بيطلع وبقى في النص بالظبط , المهم ركنت العربية لمدة 4 ساعات جيت اشغلها تاني لقيت نفس الحكاية , ياترى ده من ايه وهل الموضوع خطير مع العلم برضه في المرة التانية مشيت بيها شوية لقيت الموشر جه في النص تاني ولما طفيت العربية وشغلتها على طول المؤشر بيجي في النص لكن لو اتسابت شوية بيبقى على ال C , ياريت الأفادة من الخبراء هنا :fun_36_1_39[1]:

M.TONSY 03-12-2011 01:32 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mm_champion (المشاركة 562780)
عندي سؤال لو سمحتم
العربية عندي النهاردة الصبح لما شغلتها لقيت مؤشر الحرارة على C مش زي كل مرة كان بيبقى في النص بالظبط استنيت شوية وبرضه مفيش فايدة , فاضطريت اتحرك بالعربية بعد شوية لقيت المؤشر بيطلع وبقى في النص بالظبط , المهم ركنت العربية لمدة 4 ساعات جيت اشغلها تاني لقيت نفس الحكاية , ياترى ده من ايه وهل الموضوع خطير مع العلم برضه في المرة التانية مشيت بيها شوية لقيت الموشر جه في النص تاني ولما طفيت العربية وشغلتها على طول المؤشر بيجي في النص لكن لو اتسابت شوية بيبقى على ال C , ياريت الأفادة من الخبراء هنا :fun_36_1_39[1]:

يا باشا كل ده طبيعى جدا وهى ان العربية وهى باردة بتلاقى المؤشر على C ولما بتسخن بيوصل للنص

AHMEDCAR 03-12-2011 01:36 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rabet007 (المشاركة 562658)
لا اكيد مش عندي انا عاوز اعرف من حضرتك يا تري هيا موجوده ولا مش موجوده وسعرها كام عاوز حاجة كوري اصلي 100%
مش صيني وكده
وان شاء الله ربنا يكرمنا

كنت سمعت انه من الأفضل تركب وحدة لكل عدد 2 زجاج كهربائي

منفصلة علشان الحمل عليهم وكده

معلش انا ارفك معايا

مع العلم انا عربيتي كاملة يعني فيها الزجاج الكهربائي

مافيش منها كورى كله صينى ياباشا من شركه وولف و ده احسن نوع

و صح انت بتجيب وحده لكل 2 زجاج

ماهو ده اللى مطلوب ان يكون عندك زجاج كهرباء اصلا :)

hassantolba 03-12-2011 04:45 PM

انا معايا فيرنا 2009 العربية بتقطع وتترج جامد اثناء التسخين الحكاية دى حصلت حوالي 4 مرات في خلال اسبوع مع العلم اني لسة مغير فلاتر

الساعة الآن 08:33 AM.