مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   كيا KIA (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=38)
-   -   اساس مشكله جوان وش السلندر المتكرره في السيفيا (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=69266)

bouda99 10-10-2011 08:03 PM

رد: اساس مشكله جوان وش السلندر المتكرره في السيفيا

انا لسة مشترى سيفيا موديل 2000 و فيها مشكلة برضو المروحة و التكيف انااللى خدتها منوا اللى انوا محتاجا علبة فيوزات جديدة و محتاجو قاعدة موتور يا ترى يعملوا كام

ahmed abdelaziz 11-10-2011 12:17 AM

بص يا أخ Bouda أنا حقيقة ماعرفش سعرهم كام بس قولى أنت ساكن فين وأنا ممكن أوصفلك واحد بتاع قطع غيا سيفيا أستيراد تجيبهم من عندوا بالمرة تعرفنا هيتكلفوا كام

sharooo 11-10-2011 12:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bouda99 (المشاركة 530130)
انا لسة مشترى سيفيا موديل 2000 و فيها مشكلة برضو المروحة و التكيف انااللى خدتها منوا اللى انوا محتاجا علبة فيوزات جديدة و محتاجو قاعدة موتور يا ترى يعملوا كام

علبه الفيوزات ممكن تعمل من300لغااااااايه 800 جنيه لانك هتجيبها استيراد..حاول تصلحها اوفر بكتير
مروحه التكييف لوحدها (من غير مروحه المتور)ممكن تعمل( 150لغايه250)استيراد
حاول تروح لجمال مهران...اعتقد انه هيزبطك ويصلحلك المشكلتين دول
على فكره يا جماعه..والله العظيم انا مش باخد عموله من جمال مهران ههههههه
بس الصراحه انا اتعاملت مع فنيين كتير قوي ولما بتصادف وبلاقي واحد بيفهم ومش بيفتي وبينجز في الوقت وبيحترم زبونه وزق و((((رخيص)))بمسك فيه وبقول الناس عليه عشان تعم الفائده للناس كلها
وبرضه اعرف الفنيين دول:
1- عم حمدي السمكري في المنيب01223635024 بيعرف يرد على البارد بطريقه ممتازه (ده لو مفيش معجون قديم والعربيه دوكو مصنع) وبيرد الشاسيه
2-عم ماهر العفشجي في ساقيه مكي0121425757في توكيل بيجو وبيفتح بعد المغرب وبيشتغل في كل العربيات

ناس محترمه وانا معاهم من زمان

sameh_saso 01-11-2011 11:26 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sharooo (المشاركة 530444)
علبه الفيوزات ممكن تعمل من300لغااااااايه 800 جنيه لانك هتجيبها استيراد..حاول تصلحها اوفر بكتير
مروحه التكييف لوحدها (من غير مروحه المتور)ممكن تعمل( 150لغايه250)استيراد
حاول تروح لجمال مهران...اعتقد انه هيزبطك ويصلحلك المشكلتين دول
على فكره يا جماعه..والله العظيم انا مش باخد عموله من جمال مهران ههههههه
بس الصراحه انا اتعاملت مع فنيين كتير قوي ولما بتصادف وبلاقي واحد بيفهم ومش بيفتي وبينجز في الوقت وبيحترم زبونه وزق و((((رخيص)))بمسك فيه وبقول الناس عليه عشان تعم الفائده للناس كلها
وبرضه اعرف الفنيين دول:
1- عم حمدي السمكري في المنيب01223635024 بيعرف يرد على البارد بطريقه ممتازه (ده لو مفيش معجون قديم والعربيه دوكو مصنع) وبيرد الشاسيه
2-عم ماهر العفشجي في ساقيه مكي0121425757في توكيل بيجو وبيفتح بعد المغرب وبيشتغل في كل العربيات

ناس محترمه وانا معاهم من زمان

استاذنا الكبير قوي اولا كل سنة وانت طيب وياريت علي طول تبقي متواجد معانا كتير وانا بشكرك علي تجربتك مع مشكلة الحرارة وتضبيط علبة الفيوز مع الراجل المحترم الفنان جمال مهران وانا اتعملت معاه شخصيا عن طريق حضرتك وعملي التابلوه حاجة رائعه ومازلت اكرر طلبي ياريت تتواجد معانا وخصوصا في الرابطه بتاعت مالكي السيفيا وكمان ياريت نزبط مقابلة بعد العيد ان شاء اللهROSE4U

sharooo 01-11-2011 04:00 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sameh_saso (المشاركة 544206)
استاذنا الكبير قوي اولا كل سنة وانت طيب وياريت علي طول تبقي متواجد معانا كتير وانا بشكرك علي تجربتك مع مشكلة الحرارة وتضبيط علبة الفيوز مع الراجل المحترم الفنان جمال مهران وانا اتعملت معاه شخصيا عن طريق حضرتك وعملي التابلوه حاجة رائعه ومازلت اكرر طلبي ياريت تتواجد معانا وخصوصا في الرابطه بتاعت مالكي السيفيا وكمان ياريت نزبط مقابلة بعد العيد ان شاء اللهROSE4U

كل سنه وكل الناس هنا في المنتدى بخير وصحه وعافيه ويا رب ايامكم كلها سعاده...والله انا متابع الربابط اول باول بس انقطعت فتره كده كنت عملت حادث كبير بعربيه الشغل (سيراتو) وقعدت في السرير 6اسابيع بس كويس دلوقتي الحمد وفكره المقابله ده ممتازه وانا معاكم وتحت امركم في اي وقت واي مكان في القاهره
:cool:

الساعة الآن 10:48 PM.