مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   بيجو PEUGEOT (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=17)
-   -   كل ما يخص بيجو 307 (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=8723)

دكتور ميدو 03-08-2012 04:52 AM

رد: كل ما يخص بيجو 307

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته وكل عام وانتم بخير يا جماعة انا عندى كذا مشكلة فى ال 307 موديل 2006 منها ال بى اس اى اللى مش مخلى الشنطة تفتح والسى فى بتاع الكلاكس وكذا حاجة كمان الحاجات دى اسعارها خيالية فى التوكيل حد يعرف مكان غير الحرفيين لانهم بصراحة استغلاليين جدا سمعت ان فيه قطع مستعملة ليها فى قليوب وطنطا ودمنهور حد جاب حاجة من هناك؟لو حد يعرف اى مكان كويس يا ريت يقولى

mamedo1 20-09-2012 12:21 PM

انا احترت بجد , ناس تقول العربيه تحفه وناس تقول وحشه وتكيفها سيئ وقطع غيارها غاليه والفتيس فيه مشكله وحرارتها بتعلى وسعر اعاده البيع وحش وصيانتها فى مصر صعبه , انا عايز اجيبها لانها عجبانى جداا بس الكلام اللى بقراه محيرنى

medo161441 20-09-2012 05:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mamedo1 (المشاركة 764011)
انا احترت بجد , ناس تقول العربيه تحفه وناس تقول وحشه وتكيفها سيئ وقطع غيارها غاليه والفتيس فيه مشكله وحرارتها بتعلى وسعر اعاده البيع وحش وصيانتها فى مصر صعبه , انا عايز اجيبها لانها عجبانى جداا بس الكلام اللى بقراه محيرنى

نصيحة اصرف نظر عنها .. انا قريت الموضوع من اوله لاخره
مش دى شركة بيجو اللى نعرفها العربية عيوبها بالجملة والمشكله الاكبر سعر اعادة البيع ومتقولش مش عاوز ابيع

ahmed_zamalek7 20-09-2012 07:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mamedo1 (المشاركة 764011)

بص انا معايا العربيه ديه بقالها اكتر من سنه وكنت شاريها مستعمله استعمال واحده ست فا الحمد الله كانت بحالها المهم
العربيه ثابته جدا ومريحه جدا والتكنولوجيا فى عاليه
التكيف بتعها حلو ومش سيئ خالص
قطع الغيار بتعتها غاليه نسبيا لكن مش قوى بس معمره
انا بصلح الحاجات المهمه فى التوكيل بص السيرفس الكامل فى التوكيل بى 700 جنيه
طبعا مش اى حد بيصلحها يعنى الحرفيين ناس متخصصه فى البيجو بس
موضوع الفتيس انت لو سخنت العربيه قبل متطلع الصبح هتلاقيها معاك تمام انا من ساعه مجبتها النتشه محصلتش معايا كتير اعتقد مرات قليله
وعموما اى عربيه هتحافظ عليها هتبقى معاك كويس لو بهدلتها هتبهدلك
طبعا اعاده البيع مقلكش شوف العربيه كانت زيرو بكام وانت لو جبتها مستعمل بكام
نصيه لو بتغير على طول مجبهاش لكن لو هتجيبها تقعد معاك مثلا بال 8 سنين او كده يبقى هاتها هيبقى معاك عربيه ماركه كويسه ومريحه واوبشن وكله وربنا يوفقك فى الافضل

Tharwat elsayed 07-10-2012 02:54 AM

السلام عليكم
شكراً علي الموضوع الرائع وارجو الافاده بخصوص سيارة بيجو 307 sw موديل 2007 اوتوماتك مطلوب 85 وارجو معلومات عن قطع الغيار و الصيانه
شكراً

الساعة الآن 05:59 AM.