مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   كيا سيراتو Cerato (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=137)
-   -   هل كل قطع غيار السيراتو متوفرة خارج التوكيل ؟؟ (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=23393)

hama2110 05-04-2010 09:43 AM

هل كل قطع غيار السيراتو متوفرة خارج التوكيل ؟؟

سؤال موجه الى السادة مالكى السيراتو الخليجى الذين اشتروا السيارة منذ فترة و تعرضوا لتغيير او اصلاح بعض من اجزاء السيارة سواء الميكانيكا او السمكرة او الفوانيس و الزجاج و غيره هل استطاعوا اصلاح سياراتهم بدون مشاكل خارج التوكيل و الذى اعلن الحرب مؤخرا على كل السيارات الخليجى و امتنع تماما عن صيانتها و قام عدد كبير من الأخوة بالمنتدى و انا منهم بمراسلة الشركة الأم بكوريا لإجبار التوكيل على صيانة اى سيارة تحمل علامة كيا و حنى الآن لم يردوا للأسف .
لذا يجب التاكد من انه عند شراء الخليجى و بعد رفض التوكيل صيانتها انها لن تصبح قطعة خردة مع ظهور اول عيب او صيانة لها لعدم توفر قطعة الغيار خارج التوكيل أرجو المشاركة من كل مالكى السيراتو الخليجى حتى يساعدوا اخوانهم بالمنتدى و انا منهم فى اتخاذ القرار السليم بشأن الشراء ............ و شكرا .

swat 05-04-2010 12:20 PM

رد: هل كل قطع غيار السيراتو متوفرة خارج التوكيل ؟؟

1 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hama2110 (المشاركة 160417)
سؤال موجه الى السادة مالكى السيراتو الخليجى الذين اشتروا السيارة منذ فترة و تعرضوا لتغيير او اصلاح بعض من اجزاء السيارة سواء الميكانيكا او السمكرة او الفوانيس و الزجاج و غيره هل استطاعوا اصلاح سياراتهم بدون مشاكل خارج التوكيل و الذى اعلن الحرب مؤخرا على كل السيارات الخليجى و امتنع تماما عن صيانتها و قام عدد كبير من الأخوة بالمنتدى و انا منهم بمراسلة الشركة الأم بكوريا لإجبار التوكيل على صيانة اى سيارة تحمل علامة كيا و حنى الآن لم يردوا للأسف .
لذا يجب التاكد من انه عند شراء الخليجى و بعد رفض التوكيل صيانتها انها لن تصبح قطعة خردة مع ظهور اول عيب او صيانة لها لعدم توفر قطعة الغيار خارج التوكيل أرجو المشاركة من كل مالكى السيراتو الخليجى حتى يساعدوا اخوانهم بالمنتدى و انا منهم فى اتخاذ القرار السليم بشأن الشراء ............ و شكرا .

نعم صديقي العزيز كل القطع الداخلية والخارجية لسيراتو متوفرة خارج الوكيل
لكن لو كنت تريد شراء سيارة جديدة أشتري من الوكالة وخليك في المضمون وبلاش الخليجي
ptmnlo123per122تحياتي لك

hama2110 05-04-2010 09:19 PM

شكرا أخى العزيز لردك ولكن تعلم ان الخليجى بمصر مواصفات اعلى و سعر ارخص و تسليم فورى و هذه مميزات ليست بالهينة و الا لما كان كل هذا الخلاف بالمنتدى حول الخليجى و الوكيل ثم هل علمت اخى بوجود عيب بسيارة خليجى بمصر ؟؟ ام ان النصيحة من باب ((ابعد عن الشر و غنيله)) فقط و ارجو من باقى الاخوة بالمنتدى بالمشاركة بتجاربهم بالموضوع لتعم الفائدة على الجميع ................ و شكرا

medo akef 05-04-2010 11:02 PM

لا طبعا يا مان مفيش مسمار من سيراتو بره التوكيل العربيه اصلا لسه جديده و محدش لحق ينزل لها قطع الغيار و ابشرك الفانوس الامامي 3500 دا لو فانوس اوبل فكترا مش هيبقا بالسعر ده!!!!!

swat 06-04-2010 09:20 AM

1 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hama2110 (المشاركة 160635)
شكرا أخى العزيز لردك ولكن تعلم ان الخليجى بمصر مواصفات اعلى و سعر ارخص و تسليم فورى و هذه مميزات ليست بالهينة و الا لما كان كل هذا الخلاف بالمنتدى حول الخليجى و الوكيل ثم هل علمت اخى بوجود عيب بسيارة خليجى بمصر ؟؟ ام ان النصيحة من باب ((ابعد عن الشر و غنيله)) فقط و ارجو من باقى الاخوة بالمنتدى بالمشاركة بتجاربهم بالموضوع لتعم الفائدة على الجميع ................ و شكرا

نصيحتي من باب أبعد عن الشر وغنيله هههههههههههههه

الساعة الآن 05:44 AM.