مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   مقارنات (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=174)
-   -   محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=82946)

7ooodaaaz 16-05-2012 11:32 PM

رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

انا متردد جداااااااااااااا و محتار جداا
انا معايا 82 الف و عايز اجيب زيرو محتار بين
افيو ( و دي اكتر عربية ميال ليها و خايف منها فى نفس الوقت )
لوجان ( و دى خايف منها عشان قطع غيارها غالية و شكلها مش عجبنى كمان )
بريليانس frv ( مش مرتاح لها عشان صينى )
بيكانتو ( مشكلتها معايا انها صغيرة بس عجبانى )
ايه رايك حضرتك فيهم ؟؟؟ و اسف على ازعاجك

sameh taha 19-05-2012 08:52 AM

رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد اشرف (المشاركة 672134)
بص حضرتك انا هقول لحضرتك بالترتيب الى انا عن نفسى حببهم اكثر

1- الكارينز يا خليجى ياما اعلى فئه وكيل
2- الداستر عيبها الوحيد ان اوبشنها عاديه مفهاش الرفاهيه الزياده يعنى مثلا مفهاش كراسى جلد ولا تكيف تاتش ولا تكيف خلفى على حجما وكاسيت عادى جدا جدا ومفهاش فتخة سقف يعنى الى هى الحجات دى

3- الافانزا وقول لحضراك ليه بئه النمره الاخيره مبينهم لان العربيه فيها عيب مش حلو خالص فى الشكل الجديد والقديم ان السياره رفيعه جدا جدا وعاليه جدا فى نفس الوقت وده معناه ان العربيه مش ثابته نهائى على الطرق السريعه وممكن تقلب بسرعه لو ماشى بسرعه عاليه

واتمنى اكون افدتك واى استفسار اخر انا تحت امرك:fun_36_3_16[1]:

الف شكر على الردود والاهتمام بطلباتنا جميعا ياريت يتثبت الموضوع ده لانه حيبقى مرجع لكل مقدم على شراء سيارة وان شاء الله سأحصر اختياراتى بين الداستر والكارينز لما اسوقهم واجربهم

mustafa mahmoud 19-05-2012 02:14 PM

انا محتار بين نيسان صنى سوبر صالون و بروتن جين 2 و بريليانس FRV

محمد اشرف 19-05-2012 03:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mustafa mahmoud (المشاركة 671258)
sunny Super Salon or Proten Gen 2 F/o AT or Lancer Shark or
New Alentra RB

كل العربيات ديه الهاى لاين

العربيات دى كلها حلوه وكمالياتها كلها فول اوبشن الا الشارك فيها كماليات ازيد ولما قولت الهاى لاين يكون الشارك طبعا عربيه رياضيه واوبشن خطيره وشيك جدا وعربيه حلوه ولو عيزنى احطهالك فى مقارنه فى الى انتا قولتهم اى خدمه:fun_36_3_9[1]:

محمد اشرف 19-05-2012 03:51 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود خيرى (المشاركة 671976)
انا مش عارف اجيييييييييييييب ايه كيا كارينز ولا سيراتو ولا ادوس فى حاجه مستعمله اعلى شويه فى الفئه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!

ليه طيب تجيب حاجه مستعمل مدام انتا مختار عربيتين حلوين لا تكون الكارينز احلى لو هيركب فيها العائله كتير وعايز عربيه عائليه وعاليه واستيشن واوبشنها حلوه اما لو شخصى يكون السيراتو بس انا ارشحلك الكارينز SLAM:140109~347:

الساعة الآن 06:49 AM.