مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   مقارنات (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=174)
-   -   شئ لا يصدق لادا تطيح بفولكس بولو (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=97311)

sherifabden 10-09-2012 01:32 PM

رد: شئ لا يصدق لادا تطيح بفولكس بولو

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mira lada (المشاركة 757242)
مش عارف لية الناس صعبان عليها تعترف ان الادا عربية سحبها شديد باعتبار انها جر خلفى و كمان ثابتة و قوية.....هو انتوا زعلانين اوى من الادا لية يا جدعان؟؟؟؟

الدفع الامامي اقوى من الدفع الخلفي من حيث التسارع
وعلى فكرة انا مش زعلان من اللادا خاااالص
انا نفسي اولع فيها :w6w200504112245306e
انا مش قصدي على عربيتك ياباشا ROSE4U

Vanditta 10-09-2012 04:36 PM

اللادا يا عزال اللادا

محمد عزو 10-09-2012 05:07 PM

الصناعة الروسى من اقوى الصناعات ...بردة مش عاوزين نستقل بيها لو عربية حديثة وعاشت اد الادا ما عشتة كان زمنها البقاء لله ملهاش وجود كفاية انها موديلات قديمة وزى الصاروخ ....:01964E~163:

ahmed el gendy 10-09-2012 08:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Oussama (المشاركة 757498)
شعار الادا : دلعها فى الغيارات ... و ريحها فى المطابات :CHUBBY~36:

يا راجل حرام عليك بقي اللادا تريحها ف المطبات دا اللادا تموت ف المطبات وحفر المجحاري كمان انا بصراحه شايف اللادا عربيه محترمه جداااا يعيبها انها ضيقه شويه من جوه ومش فيها اي اوبشن خااالص لكن بالنسبه لسعرها ولفئه الناس المطحونه عربيه حلوه وقطع غيارها عند اي فرن عيش وبتعريفه وعن تجربه مع واحد صاحبي موديل 85 بياكل بيها كميه مطبات وحفر المجاري بياخدها علي سرعات مش اقل من الغيار التالت ولا اشتكت وسحبها مش وحش مين قال كده ؟؟؟ الخلاصه بالنسبه لسعرها كويسه وعلي فكره العربيه دي كانت مع والدي وباعها وانا ف اعدادي وعمري ما سوقتها مع والدي خااالص بس سوقتها مع صاحبي ده وبالمناسبه والدي عمل بيها حدثه واحد بتاع نقل دخل والدي ف عمود نور وكان ماشي علي 90 تقريبا وكل اللي حصل كبوت واكصدام وخلاااااص دي لو عربيه من عربيات دلوقتي كانت اتقسمت نصين وياريت محدش يشوف عربيه دلوقتي لادا ولا فيات مخبوطه دلوقتي يقول عليها عربيات زباله لان العربيات دي اكيد البارومه وكلاها وبالتالي اي خبطه بتتبهدل انا شايف امبارح مرسيدس القديمه خااالص اللي هي بفانوس مدور دي عربيه موديل الخمسينات ولا الستينات مخبوطه متفرتكه ودي مرسيدس مش محتاجين نقيم امانها واداءها اصلااا ف وقت صناعتها بس المشكله ان العربيات دي زي ماقلت وكلاها البرومه فاي خبطه بتبهدلها ودي سنه الحياه لكل اجل كتاب

egkid 06-10-2012 12:47 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el gendy (المشاركة 757791)
يا راجل حرام عليك بقي اللادا تريحها ف المطبات دا اللادا تموت ف المطبات وحفر المجحاري كمان انا بصراحه شايف اللادا عربيه محترمه جداااا يعيبها انها ضيقه شويه من جوه ومش فيها اي اوبشن خااالص لكن بالنسبه لسعرها ولفئه الناس المطحونه عربيه حلوه وقطع غيارها عند اي فرن عيش وبتعريفه وعن تجربه مع واحد صاحبي موديل 85 بياكل بيها كميه مطبات وحفر المجاري بياخدها علي سرعات مش اقل من الغيار التالت ولا اشتكت وسحبها مش وحش مين قال كده ؟؟؟ الخلاصه بالنسبه لسعرها كويسه وعلي فكره العربيه دي كانت مع والدي وباعها وانا ف اعدادي وعمري ما سوقتها مع والدي خااالص بس سوقتها مع صاحبي ده وبالمناسبه والدي عمل بيها حدثه واحد بتاع نقل دخل والدي ف عمود نور وكان ماشي علي 90 تقريبا وكل اللي حصل كبوت واكصدام وخلاااااص دي لو عربيه من عربيات دلوقتي كانت اتقسمت نصين وياريت محدش يشوف عربيه دلوقتي لادا ولا فيات مخبوطه دلوقتي يقول عليها عربيات زباله لان العربيات دي اكيد البارومه وكلاها وبالتالي اي خبطه بتتبهدل انا شايف امبارح مرسيدس القديمه خااالص اللي هي بفانوس مدور دي عربيه موديل الخمسينات ولا الستينات مخبوطه متفرتكه ودي مرسيدس مش محتاجين نقيم امانها واداءها اصلااا ف وقت صناعتها بس المشكله ان العربيات دي زي ماقلت وكلاها البرومه فاي خبطه بتبهدلها ودي سنه الحياه لكل اجل كتاب

انا رايح اشوف لادا 1600 موديل 2004
وربنا يسهل

الساعة الآن 09:55 AM.