مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   Hyundai Excel - اكسيل (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=241)
-   -   رابطة مالكى الاكسل (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=22421)

waelsalah 25-10-2010 03:25 PM

رد: رابطة مالكى الاكسل

سؤال اخر معلش انا عربيتي اتوماتيك وبحس انى لو ما دوستش بنزين جامد انها هتبطل على السرعات البطيئة هل ده مشكلته ايه وهل له علاقة بانى مبلحقش الصبح اسخن العربية ؟؟
سؤالين اخريين معلش بما انى جديد فى الاكسل
1- هل مراياتها مبتتقفلش مع انى بحاول اقفلها بلاقيها بتتقفل بسسطه من الداخل لكنها بترجع تتفتح لوحدها
2-بسمع صوت والماتور شغال ورا زى صوت كركره والعربيه واقفه بس لما بدوس بنزين وامشي بيروح (( وساعات لما باجي اسخنها بسمع صوت صفاره لثوانى ويروح يا ترى ده سببه ايه )) ؟؟؟؟؟
عفوا للاطاله وشكرا مقدما<!-- google_ad_section_end -->
مستنى ردودكم القيمه ولكم جزيل الشكر

bahaa23973 25-10-2010 11:25 PM

هو الاكسلاوية فين يا جماعة و لا غيروا العربيات

تيتو55555 27-10-2010 09:04 AM

الي كل الاخوة مالكي السياره اكسيل والي كل خبراء هيونداي
عشان مطولش عليكو انا معايا انا معايا 27 الف وعاوز حاجه اكسيل تكون حالتها كويسه فهل هلاقي بالسعر ده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ولو مفيش السعر ده ممكن يجيب ايه ؟؟؟؟؟؟ مع العلم اني عاوز حاجه كوري عشان اسعار الصيانه وقطع الغيار وطبعا بردو تكون كوول ويكون فيها تكييف وزجاج كهربا وكده يعني
ولكم جزيل الشكر

waelsalah 27-10-2010 03:55 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waelsalah (المشاركة 268822)
سؤال اخر معلش انا عربيتي اتوماتيك وبحس انى لو ما دوستش بنزين جامد انها هتبطل على السرعات البطيئة هل ده مشكلته ايه وهل له علاقة بانى مبلحقش الصبح اسخن العربية ؟؟
1- هل مراياتها مبتتقفلش مع انى بحاول اقفلها بلاقيها بتتقفل بسسطه من الداخل لكنها بترجع تتفتح لوحدها
2-بسمع صوت والماتور شغال ورا زى صوت كركره والعربيه واقفه بس لما بدوس بنزين وامشي بيروح (( وساعات لما باجي اسخنها بسمع صوت صفاره لثوانى ويروح يا ترى ده سببه ايه )) ؟؟؟؟؟

للاسف الاكسلاوية هنا نايمين وفى اماكن اخرى فايقين
كان بودى الكل يستفيد ويفيد

miam0502788391 27-10-2010 10:07 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waelsalah (المشاركة 268822)

انا مش هقدر افيدك فى الأوتوماتيك لأن اللى معايا مانيوال
بالنسبة للمرايات هى مفتوحة على طول والسوسته دى علشان لو خبطت فى حاجة تدخل لجوة وترجع تانى علشان متتكسرش
صوت الصفارة وقت التسخين والله اعلم ده سير الدينامو عاوز يتشد او يتغير
الكركرة ممكن يكون السلانسيه واطى شويه فالموتور بيرج ولما تزود بنزين الرجة بتقل عادى يعنى
وربنا يبارك لك فيها

الساعة الآن 02:35 AM.