مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   124 و 125 و 131 و 132 (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=218)
-   -   رابطة ملاك ومحبى السفينه فيات 132 (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=80993)

أيمن الروبي 02-04-2012 10:26 PM

رد: جنوط المرحة مقاس 14

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar (المشاركة 644722)
انت لو عاوز المروحة جديد هتلاقيه عند حسين بتاع قطع غيار الفيات اللى فى شارع دمشق هو فى شارع جانبى كده من دمشق بس قريب منه اوى
بس قبل ماتاخد الجنط وتركبه هتقوله انا هوديه أكشف عليه الاول عند بتاع الترصيص
طبعا هتقوللى إزاى جنط جديد وعاوز ترصيص
هقولك فعلا لازم ترصيص والسبب انى عندى جنط بايظ وروحت إشتريت جنط جديد نوفى من بتاع قطع الغيار والله جديد و أبيض وسليم فبريكة
بعد ماركبت عليه الكاوتش قلت للواد إرفعة على مكنة الترصيص عشان تيوبلس وهركبه قدام ، والله وقدامى وعلى عينك ياتاجر الجنط طلع مش موزون
وانت ونصيبك بس حرص ولا تخون وإدخل عليه بالحنجل والمنجل عشان تعرف تاخد الجنط بالسعر اللى انت عاوزو

استاذ هشام شكرا علي اهتمامك وياريت لو حضرتك تديلي تفاصيل اكتر عن العنوان والجنط تقريبا هيكون في حدود كام اصل انا عبان عليا اجيب جنط غير المروحة :140109~347:

Hisham.Elgazzar 03-04-2012 03:19 AM

رد: رابطة ملاك ومحبى السفينه فيات 132

ونتا نازل على روكسى بعد بنزينة شيل هتلاقى بنزينة مصر على إيدك اليمين تاخد أول شارع شمال بعد بنزينة التعاون ،وتسأل على عم حسين بتاع الفيات
و إن شاء الله هتلاقى عنده الجنط المروحة ولو مالقتش تنزل على أحمد سعيد 80% هتلاقى هناك

أيمن الروبي 03-04-2012 10:28 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar (المشاركة 645543)
ونتا نازل على روكسى بعد بنزينة شيل هتلاقى بنزينة مصر على إيدك اليمين تاخد أول شارع شمال بعد بنزينة التعاون ،وتسأل على عم حسين بتاع الفيات
و إن شاء الله هتلاقى عنده الجنط المروحة ولو مالقتش تنزل على أحمد سعيد 80% هتلاقى هناك

استاذ هشام معلش تقلت عليك بس انت اكيد عاذرني علشان انت عارف قيمة الجنط المروحة ومفيش اجمل منه يركب علي 132 ممكن حضرتك تقولي علي عنوان احمد سعيد وشكرا:01FDAB~189:

أيمن الروبي 05-04-2012 12:10 PM

عاوز اظبط صالون العربية

انا يا جماعة كنت عاوز افصل الكراسي والكنب جلد وانج الكرسيين الاماميين اصلهم هبطانين وافصل كسوة جلد عليهم وعندي كاوتش الببان عاوز يتغير وكنت عاوز اجلد الطابلوه من غير مفكو تفتكرو اعمل كل ده فين وتقريبا بكام انا من الجيزة؟

ahmed_sadek 13-04-2012 11:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aymanhassan (المشاركة 643682)
انا عضو جديد وعندى مشكلة العربية لسه جايبها و بتحدف جامد يمين وخصوصا لما بدوس فرامل روحت بيها للعفشجية واكتر من واحد يظبطها وترجع تانى تحدف روحت لاكتر من واحد ظيط زوايا يظبط وترجع تانى لحد ما واحد قالى ان فردة الشاسيه اليمين و الركبة والقنطرة فيهم باروما من الربع الامامى فمع المطبات بيسيبو من بعض مما يؤدى الى تاخر العجلة اليمين فترجع تحدف تانى رووحت لحداد عفشة قالى الحل السليم نقطع ربع الشاسيه الامامى مع الركبة و القنطرة ونجيب ربع تانى مع الركبة والقنطرة ونلحمهم مكان دول , هل ده كده احسن حل ولا فيه حل تانى ؟ولو مشيت بيها كده عشان انا بسافر فبه خطورة ولا عادى ؟

أنا كان عندي نفس المشكلة اشتريت العربية وبعد 15 يوم اكتشفت في البنزينه إن فردتين الشاسيه الأماميتين مشروختين والسمكري غير الربع الأمامي فردتين شاسيه الفرده 95 جنيه وركبت ستارة وحامل ريداتير وبقالي 4 شهور ماشي بيها كده والحمد لله بس بخاف أجيب بيها أكتر من 120 كيلو وربنا يستر

الساعة الآن 11:01 PM.