مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   BYD (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=129)
-   -   استفسار عن السيارة الجديدة BYD G3 (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=72551)

اشرف حمدى 27-11-2011 09:03 PM

رد: استفسار عن السيارة الجديدة BYD G3

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahshahin (المشاركة 560448)
ياباشا انا أبوي كان معاه أوبل فيكترا 2003 2000 سي سي طبعا عربية مفيش عليها كلام ووحش على الطريق انا مش عايز اقولك هيا مش محتاجه كلام .... المهم باعها لعمي وركبتها معاه بعد فترة والله تكره من بعدها الأوبل كله .....
خلاصة الكلام اي نوع عربية ليه عيوب وليه مميزات
العربية حسب استخدام الشخص اللي بيسوقها واديني قولتلك على عربيتنا الفكترا واللي حصل فيها مع عمي
وبعدين بالنسبة للموتور ماتور صيني ولا متسوبيشي ؟؟؟
يعني مفيش مقارنة اكيد الصيني (ههههههه)
متسوبيشي طبعا عشان أي حد بيتشغل فيه قطع غيار متوفرة جدا ورخيصة وماتور عفي وشديد وسحب عالي

يا باشا فعلا انت نبهتنى:12B1B3~136: ان كل سيارة لها مميزاتها وعيوبها زى م قلت ملحوظة الفكترا وحقيقى الاستعمال علية عامل كبير :Bravo:والف شكر على النصيحة والاهتمام بالرد ودة العشم من اصحاب القسم المحترمين شكر وتقدير

aly zafer 28-11-2011 05:35 AM

اقتباس:

ياباشا انا أبوي كان معاه أوبل فيكترا 2003 2000 سي سي طبعا عربية مفيش عليها كلام ووحش على الطريق انا مش عايز اقولك هيا مش محتاجه كلام .... المهم باعها لعمي وركبتها معاه بعد فترة والله تكره من بعدها الأوبل كله .....
العربية حسب استخدام الشخص اللي بيسوقها واديني قولتلك على عربيتنا الفكترا واللي حصل فيها مع عمي
متسوبيشي طبعا عشان أي حد بيتشغل فيه قطع غيار متوفرة جدا ورخيصة وماتور عفي وشديد وسحب عالي

يا اخى الكريم الموتور فى f3 صينى بردة بس بتكونولوجيا من شركة ميتسوبيشى

اشرف حمدى 29-11-2011 12:02 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aly zafer (المشاركة 561066)
يا اخى الكريم الموتور فى f3 صينى بردة بس بتكونولوجيا من شركة ميتسوبيشى

:01F577~130:اخى الكريم جزيل الشكر على هذة المعلومة يعنى برضة الماتور صينى بس التكونولوجيا هى اليابانى ونفس الدماغ :fun_7_5_128[1]:هى ايلى بتصنع دة او دة يعنى اكيد اذا مكنش بنفس الكفاءة مش حيكون ااقل منة بقى معقول السيارة تقفيل مصر حيبعتوا ماتور احسن من تقفيل بلدهم :Love_letter:يبقوا بيخسروا سمعتهم وبيخسروا باب التصدير من عندهم وبعدين متبقاش اغلى من تقفيل المصرى دة قيمتها POLICEE80000 اغلى من التقفيل المصرى ولا اية ....

تامين سيارات 01-12-2011 03:08 PM

يا اخى الصينين دول عليهم شوية حاجات ناقص يصنعو بنى ادمين

THE EGYPTIAN 08-01-2012 11:17 PM

اقتباس:

كلام جميل جداً :fun_36_3_11[1]::fun_36_3_11[1]::fun_36_3_11[1]::fun_36_3_11[1]:

الساعة الآن 10:20 AM.