مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات) (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=132)
-   -   للرد على استفسارات الاعضاء والدعم الفنى لمالكى الفيرنا (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=68864)

haninatoon 13-10-2011 10:20 AM

رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

لو سمحت من عباقرة المنتدى عاوز صورة السسلك اللى يفصل تماما العربية مايخليش الماتور يدور عاوز اعملة فيوز لوحدة وكل مااطلع بالعربية اركب الفيوز

اية يعنى افتح الكبوت واركب الفيوز بس الاقى عربيتى ماكان ماسبتها مش اصحى الصبح ماللاقيهاش لسة النهاردة واحد زميلى اتسرقت عربيتة من تحت البيت

ارجوكم عاوز افكاررررررررررر

احسن حل

لو الحل فى جهاز انزار قولولى ماركتة لانى عاوز اشترى واحد وبسرعة

M.TONSY 15-10-2011 04:13 AM

رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة haninatoon (المشاركة 531677)
لو سمحت من عباقرة المنتدى عاوز صورة السسلك اللى يفصل تماما العربية مايخليش الماتور يدور عاوز اعملة فيوز لوحدة وكل مااطلع بالعربية اركب الفيوز

اية يعنى افتح الكبوت واركب الفيوز بس الاقى عربيتى ماكان ماسبتها مش اصحى الصبح ماللاقيهاش لسة النهاردة واحد زميلى اتسرقت عربيتة من تحت البيت

ارجوكم عاوز افكاررررررررررر

احسن حل

لو الحل فى جهاز انزار قولولى ماركتة لانى عاوز اشترى واحد وبسرعة

شوف يا باشا أولا خليها على الله ولن يصيبنا الا ما كتب الله لنا
ثانيا أنت عربيتك لو فيرنا كاملة GLS العربية دى فيها انذار منزلش فى اى عربية محترمة قبل كدة .. طبعا فى ناس هتتريق ومش هتصدق هقولهم على حاجة بسيطة الانذار ده فى مانع للسرقة هتقولى ازاى
هقولك ادخل جوه العربية وشغل الانذار وافتح الباب من جوة هتلالاقى الانذار اشتغل والعربية بتزمر حاول تدور العربية بمفتاحها شخصيا عمرها ما تدور حتى لو الحرامى باض جنبها ......... وربنا هو الستار :01FDAB~189:

waelsalah 15-10-2011 09:15 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair (المشاركة 522979)
تسلملنا يا استاذ تونسي علي الخدمة الجميلة ديه وربنا يجعلها في ميزان حسناتك

وكنت عايز اخد رائيك في موضوع لما بدوس فرامل بسمع صوت صرخه في الكاوتش اكني بأمرك بيها ده حله ايه اغير الكاوتش ولا اظبط زوايا

وممكن يكون تيل الفرامل عاوز يتنضف او يتغير
اكشف عليه
وشكرا

ايمن منصور ((عباسى )) 19-10-2011 07:24 PM

كان ليه استفسار بنسبه للدريكسيون
من فتره كده وانا حاسس ان الدريكسيون بقا خفيف وده بيعمل مشكله علي السرعات العاليه بحس ان العربيه خفيفه شويه غير قبل كده كانت العربيه محكومه معايا والدريكسيون تقيل

المهم سالت واحد زميلي معاه دايو لانوس1
قالي ان الاسكتره عنده فيها رجلاش ممكن يتقل بيه الدريكسيون لو بقي خفيف
وهي عباره عن طبه في الاسكتره بتتفك وفي تحتها مسمار هو ده الي بيربطه فيزود معاه تقل الدريكسيون او يخفف حسب مهو عايز
فهل الموضوع ده موجود في اسكتره الفيرنا
ياريت نعرف وشكرا

mm_champion 20-10-2011 11:53 AM

السلام عليكم
امبارح وانا ماشي في شارع تقريبا فيه مطب كل مترين ,طلعلي مطب مش باين أكلت المطب وانا تقريبا على سرعة 40, المهم العربية كنت راكب فيها لوحدي ومكنتش محملة الحمد لله , بس سمعت صوت تزيقة جامدة قدام ياتري كدة حصل حاجة يعني اروح اكشف على العربية ولا ده عادي , مع العلم العربية فيرنا 2012 ( يعني لسة جديدة) ومعروف انها عالية ومبتحكش في المطبات , وشكرا على الإفادة

الساعة الآن 02:16 PM.