مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   كيا سيراتو Cerato (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=137)
-   -   بطارية السيراتو جافة ولا عادية (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=25631)

khaled al sharif 09-05-2010 10:51 AM

بطارية السيراتو جافة ولا عادية

متعود أذود البطارية بتاعة العربية ميه بطاريات كل شهر علي الأقل جيت أعمل كده مع بطارية السيراتو لاقيتها مصفحة ومش عارف هي جافة ولا عادية ... العجيب البطارية مش مكتوب عليها المعلومه دي لا إنجليزي ولا عربي ... ولا عشان الخط صغير و أنا نظري ضعيف مش عارف أقرأ ... حد عارف أخبار البطارية دي إيه وأذودها ميه إزاي:HAPPY_~211:

Dr. Bolbolan 09-05-2010 11:40 AM

رد: بطارية السيراتو جافة ولا عادية

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled al sharif (المشاركة 178730)
متعود أذود البطارية بتاعة العربية ميه بطاريات كل شهر علي الأقل جيت أعمل كده مع بطارية السيراتو لاقيتها مصفحة ومش عارف هي جافة ولا عادية ... العجيب البطارية مش مكتوب عليها المعلومه دي لا إنجليزي ولا عربي ... ولا عشان الخط صغير و أنا نظري ضعيف مش عارف أقرأ ... حد عارف أخبار البطارية دي إيه وأذودها ميه إزاي:HAPPY_~211:

بصراحه أنا لم أنظر اليها جافه ولا طريه !

بس طالما مبرشمه يبقى جافه ! وبعدين البطاريات اللى بمية نار دى أصبحت موضه قديمه !

والجافه أنضف واقوى وأحسن بس أغلى فى السعر !
Dr. Bolbolan ptmnlo123per122

بدر بسيونى 09-05-2010 11:59 AM

ياباشا طالما البطارية مافيهاش فتحات التزويد بالمياه يبقى جافة ودى اول نقطة وثانيا مااعتقدش كيا حتنزل عربية ببطارية سائلة صعبة شوية وخصوصا ان العربية حلوة فمش حيفوتهم دى

khaled al sharif 09-05-2010 01:51 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Bolbolan (المشاركة 178752)
بصراحه أنا لم أنظر اليها جافه ولا طريه !

بس طالما مبرشمه يبقى جافه ! وبعدين البطاريات اللى بمية نار دى أصبحت موضه قديمه !

والجافه أنضف واقوى وأحسن بس أغلى فى السعر !
Dr. Bolbolan ptmnlo123per122

والله يادكتور عبد السلام إللي خلاني أفكر في تزويدها لاقيت المانيوال بتاع السيارة بيتكلم عن البطارية العادية قمت شاري علبة ميه وقلت أزودها لاقيتها بدون فتحات ومش مكتوب عليها أية حاجه تقول نوع البطارية إيه بخلاف شوية تحذيرات وبعدين إكتشفت إن المانيوال ده أصلا بتاع الهيونداي وقيفوه ها تقولي عرفت إزاي من كام غلطة بتتحدث عن (اللجوء لمراكز صيانة هيونداي فورا لفحص المشكلة).
طبعا الجافه أحسن ميت مره من العاديه مفبش كلام ومبتقطعش مرة واحده زيي العادية ... أشكر حضرتك علي الإهتمام والرد السريع:HAPPY_~211:

khaled al sharif 09-05-2010 01:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر بسيونى (المشاركة 178760)
ياباشا طالما البطارية مافيهاش فتحات التزويد بالمياه يبقى جافة ودى اول نقطة وثانيا مااعتقدش كيا حتنزل عربية ببطارية سائلة صعبة شوية وخصوصا ان العربية حلوة فمش حيفوتهم دى

أستاذ بدر إنت إنسان محترم جدا جدا وبكون سعيد لما بشوف مداخلاتك ... بشكرك لسرعة الرد ... في الهوندا إللي عندي البطارية جافة بس شكلاها من فوق مختلف خالص عن بطارية الكيا وشفاف شوية بالإضافة إن مكتوب عليها أنها بطارية جافة فلا تحاول نزع الغطاء العلوي .... بطارية الكيا شكلها غريب وأنا توقعت إنها تكون جافة ... بس قلت أتأكد ماهو الكوريين ولاد عم الصينين وبيحبوا يوفروا هما كمان ... واللي لخبطني أكثر مانيوال العربية مش موضح أي حاجه... شكرا لحضرتك:HAPPY_~211:

الساعة الآن 10:34 PM.