مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=128)
-   -   كل مايخص السياره السياره ايمجراند 7 (emgrand7) الصينيه الجديده والسعرمفاجأه بضمان غبور (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=100625)

nehad 01-01-2013 03:24 PM

رد: كل مايخص السياره السياره ايمجراند 7 (emgrand7) الصينيه الجديده والسعرمفاجأه بضمان غبور

[QUOTE=ali farouk;824555]أنا مش فاهم حاجة ، يعنى المشكلة دلوقتى مع الناس اللى رخصت ولا مع غبور ولا مع موظفى المرور ؟!!!!!!!!!!!!

أوضح لحضرتك / المشكله ان شركة غبور كانت مأخره تسليم السيارات لغاية ماتطلع موافقة وزارة الصناعه وأول ماصدر بدأت بالفعل فى التسليم من قبل ما تتاكد من موافقة الاداره العامه للمرور وبالفعل تم رد خطاب وزارة الصناعه الموجه لادارة المرور إليها مرة أخرى لوجود اخطاء فى صيغة الخطاب ولاعتراض ادارة المرور عليه وذلك حتى يتم تغيير الصيغه وحتى الان لم يصل رد وزارة الصناعه بالصيغه الجديده المطلوبه والذى على اساسه يتم كتابه الكتاب الدورى الخاص بالمرور بشأن الموافقه على ترخيص السياره وتوزيعه على جميع وحدات المرور لذلك لذلك تقريبا كل الناس رخصت ماعدا مرور السلام ومدينة نصر لانهم مصريين على تطبيق القانون ولكن الناس الليى خلاص رخصت نفدت لأن الاداره العامه للمرور قامت بإبلاغ جميع وحدات المرور التابعه لها بخصوص هذا الشأن لعدم ترخيص اى سياره اخرى لحين صدور الكتاب الدورى الخاص بها

ali farouk 01-01-2013 10:13 PM

رد: كل مايخص السياره السياره ايمجراند 7 (emgrand7) الصينيه الجديده والسعرمفاجأه بضمان غبور

[QUOTE=nehad;824677]
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ali farouk (المشاركة 824555)
أنا مش فاهم حاجة ، يعنى المشكلة دلوقتى مع الناس اللى رخصت ولا مع غبور ولا مع موظفى المرور ؟!!!!!!!!!!!!

أوضح لحضرتك / المشكله ان شركة غبور كانت مأخره تسليم السيارات لغاية ماتطلع موافقة وزارة الصناعه وأول ماصدر بدأت بالفعل فى التسليم من قبل ما تتاكد من موافقة الاداره العامه للمرور وبالفعل تم رد خطاب وزارة الصناعه الموجه لادارة المرور إليها مرة أخرى لوجود اخطاء فى صيغة الخطاب ولاعتراض ادارة المرور عليه وذلك حتى يتم تغيير الصيغه وحتى الان لم يصل رد وزارة الصناعه بالصيغه الجديده المطلوبه والذى على اساسه يتم كتابه الكتاب الدورى الخاص بالمرور بشأن الموافقه على ترخيص السياره وتوزيعه على جميع وحدات المرور لذلك لذلك تقريبا كل الناس رخصت ماعدا مرور السلام ومدينة نصر لانهم مصريين على تطبيق القانون ولكن الناس الليى خلاص رخصت نفدت لأن الاداره العامه للمرور قامت بإبلاغ جميع وحدات المرور التابعه لها بخصوص هذا الشأن لعدم ترخيص اى سياره اخرى لحين صدور الكتاب الدورى الخاص بها

يبقى ده موضوع إدارى بين وزارة الصناعة وإدارة المرور
إن شاء الله يتحل فى أسرع وقت...........وشكرا للإيضاح

nehad 02-01-2013 02:11 AM

مفاجأة غبور بمناسبة السنه الجديده
زودت سعر السياره 3600جنيها ليصبح ثمنها 79500 جنيها وطبعا الكلام ده هيسرى على اللى حاجزين كمان
وربنا يستر من اللى جاى

magdy_c_c 02-01-2013 02:54 AM

والله كنت متوقع الزيادة دى
خصوصا ً مع الإقبال الشديد على السيارة
و لسا و لسا و لسا
ربنا يكون فى عون الشعب المصرى
SLAMSLAMSLAM

احمد دعباس 02-01-2013 10:43 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nehad (المشاركة 824504)
انا عارفه ان فى ناس رخصت بالفعل والاستاذ مينا اسكندر فى فرع المهندسين اكدلى الكلام ده بس انا بقسم بالله للمره التانيه ان خطاب وزارة الصناعه لسه مخلصش وانا اتأكد بنفسى ورحت بنفسى الاداره العامه للمرور فى الشئون القانونيه وكتبت مذكره وطلبت احاله الموضوع للتحقيقمع العلم انى بشتغل فى النيابه الاداريه وطلبت محاسبة موظفى المرور الليى قاموا بإصدار تلك الرخص بدون صدور خطاب وزارة الصناعه وبدون صدور الكتاب الدورى من الشئون القانونيه بالاداره العامه للمرور وحتى بعد صدوره فانا لن اسكت وسوف اثبت ان تاريخ صدور الخطاب والكتاب الدورى اللذان يتم على اساسهما الترخيص لاحق عن تاريخ الناس الليى قاموا بالترخيص
وعلى فكره انا بأكد لحضرتك ان المنشور مصدرش لان خطاب وزارة الصناعه كان فى مشاكل والشئون الفنونيه فى المرور رحعت تانى من يومين ولسه فى انتظار ردهم وانا متابعه الموضوع بنفسى

الف شكر للتوضيح انا كنت مستغرب ان فى عربيات رخصت عشان كده قولت ان التصريح طلع لكن ظهرت الابعاد اللى حضرتك اتكلمتى عنها وانا بالفعل ماعرفش عنها حاجه

الساعة الآن 08:00 PM.