مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   المرور والشهر العقارى (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=89)
-   -   سؤال عن مدارس وزارة الداخلية لتعليم القيادة (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=18746)

Mhsm87 17-01-2010 06:30 AM

سؤال عن مدارس وزارة الداخلية لتعليم القيادة

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اولاً انا عضو جديدمعاكو هنا و دي اول مشاركة ليا :260309~146:
انا نفسي اتعلم السواقة الصح يعني نفسي اروح مدرسة تعليم سواقة كويسة تعلمني السواقة على اكتر من عربية
يعني العربية المانوال و الاوماتك و اتعلم صح،،
انا سألت و حد قالي عن مدارس وزارة الداخلية لتعليم القيادة هي بتبقى غالية شوية بس بتعلمك السواقة على حق و كمان بتسهلك تطليع الرخصة فهل الكلام دة مظبوط و انا من اسكندرية و معرفش فين المقر بتاع المدارس بتاعة وزارة الداخلية اللي بتعلم السواقة اتمنى لو حد يعرفها بقولي هي فين و اقدم فيها ازاي و هل فعلا المدارس دي بتعلم السواقة و تخليك سواق على حق و بتدرب على اكتر من عربية ؟؟؟؟؟

يعني انا من الاخر يا جماعة عايز اتعلم السواقة في مكان كويس و انا من اسكندرية يا ريت لو حد يعرف المكان دة يقولي عليه ؟؟؟

معلش سؤال تاني هل عشان اقدم في المدارس دي لازم اعمل كشف الباطنة و النظر ولا الكشف دة للرخصة بس ؟؟؟
و الكشف دة اعمله ازاي ؟؟ يعني بيتعمل في اي مستشفى ؟؟؟؟ و هل لازم اقول للدكتور ان الكشف دة بعمله عشان الرخصة ؟؟؟ لاني سمعت ان لما اعمل الرخصة لازم يكون الكشف معتمد من المستشفى و مش فاهم يعني ايه معتمد ؟؟؟؟

انا اسف طولت بس لاني عشمان في كرمكم ...

يا ريت حد يدلني انا في السواقة زيرو يعني مسقتش اي عربية قبل كدة !!!!! ptmnlo123per144
و عايز اتعلم يمكن اسيب شغلي و ابقى سواق او اشتري عربية ptmnlo123per1127

king mimo20 17-01-2010 06:58 AM

رد: سؤال عن مدارس وزارة الداخلية لتعليم القيادة

اولا اهلا بحضرتك معانا فى منتدى مصر موتورز ثانيا شهادة الباطنة والنظر مطلوبة سواء للرخصة او للمدرسة ثالثا على ما اعتقد ان اى ادارة مرور فيها مدرسة تعليم القيادة فحضرتك لازم تسأل للمرور اللى حضرتك تتبعه وشكرا للانضمامك لمصر موتورز

Mhsm87 17-01-2010 06:43 PM

الف شكر ليك يا زعيم
و سلامة رجلك

king mimo20 17-01-2010 08:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mhsm87 (المشاركة 123532)
الف شكر ليك يا زعيم
و سلامة رجلك

الله يخليك يا باشا والله يسلمك

Moh.Osama 17-01-2010 10:43 PM

اولا اهلا بيك معانا
ثانيا انا روحت المدرسة بتاع مرور الجيزة والدورة كانت ب 150 لمدة اسبوع غير النظري وصراحة الموضوع كله فاكس انا صحيح طلعت الرخصة بس متعلمتش حاجه خالص غير انى سوقت شويه وخلاص هو الفرق الوحيد فى امتحان الرخصة انك بتمتحن السواقة الاول وبعدين الكمبيوتر ولكن فى العادى بتمتحن كمبيوتر وبعدين سواقه ولو سقت تيجى بعد تالت شهور انما مع المدرسه بعد شهر واحد وبالنسبة لموضوع شهادة الباطنة والنظر بيطلبوهم وانت بتقدم وممكن من اى مستشفى او من عند اى دكتور وهم بيبقوا عارفنهم انت بس تقلهم عايز شهادة باطنة ونظر للرخص ومن الاخر منصحكش بيهم لو عايز تتعلم صح

الساعة الآن 03:51 PM.