مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   كيا سيراتو Cerato (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=137)
-   -   عيوب ومميزات السيراتو من مهندس صيانة بالتوكيل (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=31594)

night_man_vip 18-09-2010 09:33 PM

رد: عيوب ومميزات السيراتو من مهندس صيانة بالتوكيل

و الله يا جماعة الراجل ده بيتكلم صح جدا , انا جايب النيو سيراتو بقالى حوالى سنة و عامل بيها حوالى 40,000 ك و بصراحة العربية لغاية دلوقتى كويسة , و بالنسبة للثبات هى لغاية 160 و ل 180 كمان معقولة , و كمان الراجل ده بيتكلم صح اوى فى موضوع الجنوط , بلاش ال 17 و خليك فى ال 16 , لان انا عاندى ظهر مشكلة فى الكاوتش و اضطرات اغير الاربع فرد نتيجة ان ال 17 مينفعش فى شوارع مصر لكترة المطبات و النقر المفاجئة

tigernet 04-10-2010 07:23 PM

عندنا هنا فى استراليا
معروف ان العربيات الكورى مفيهاش اى نوع من الثبات على السرعات
و المعلومة دية عرفتها من مهندس مركز الصيانة بعد ماشترت عربية الانترا 2009
و الباور كهرباء مش زيت هنا مافيهوش اى مشكلة

mohamedmohamed2006 15-10-2010 12:02 PM

السيراتو كارثة بكل المقايييييس وبلاش تمشو ورا الناس زي ما حصل للنسا في الميجان هيحصل في السيراتو وشوية شوية هيبان عيوب التصنيع والعيوب الأمنية الخطيرة جداااا في الأتزان أن مش بقول كدة يعني تقولي ماشي 160 والعربية ثابتة لا أنا بتكلم لو ماشي مثلا 100 وفجأة وقعت في حفرة صغيرة شوف العربية تعمل فيك أية وأنت تعرف أنها ولا حاجة وممكن لا قدر الله تقضي عليك
أسف على اللهجة دي بس ده تحذير مهم جدااا للناس علشان ما يتخدعوش ويشتروها
وللناس الي أشتروها خلاص ربنا يباركلهم فيها بس طبعا يخلي بالو جداااا من السرعه وبلاش يذود عن 120 وبلاش يفتكر نفسو راكب بورش وعاوز ياخد بيها غرز صدقوني هتندمو

night_man_vip 16-10-2010 10:25 PM

ممكن بس اعرف حضرتك بتقول الكلام ده على اساس ايه ؟ هل فيه عندك مثلا data او اي حاجة !!!

Aviation 04-11-2010 10:56 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamedmohamed2006 (المشاركة 261386)
السيراتو كارثة بكل المقايييييس وبلاش تمشو ورا الناس زي ما حصل للنسا في الميجان هيحصل في السيراتو وشوية شوية هيبان عيوب التصنيع والعيوب الأمنية الخطيرة جداااا في الأتزان أن مش بقول كدة يعني تقولي ماشي 160 والعربية ثابتة لا أنا بتكلم لو ماشي مثلا 100 وفجأة وقعت في حفرة صغيرة شوف العربية تعمل فيك أية وأنت تعرف أنها ولا حاجة وممكن لا قدر الله تقضي عليك
أسف على اللهجة دي بس ده تحذير مهم جدااا للناس علشان ما يتخدعوش ويشتروها
وللناس الي أشتروها خلاص ربنا يباركلهم فيها بس طبعا يخلي بالو جداااا من السرعه وبلاش يذود عن 120 وبلاش يفتكر نفسو راكب بورش وعاوز ياخد بيها غرز صدقوني هتندمو

يا راجل حرام عليك السيراتو ماشاء الله خاصه SX و الكيا احسن عربيه كوري و احسن من شركات يابانيه مثل المتسوبيشى مثلا خشوا على المواقع الأجنبيه و شوفوا المقارانات اما بخصوص كثرة اعاده البيع فهى عربيات محروقه بمعنى الواحد يجيب تقسيط و يبيع كاش و العمليه منتشرة بطريقه بشعه خاصة في السيراتو و الفيرنا و اللانوس مع تحياتىGIFT4U

الساعة الآن 08:34 PM.