مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   سفارى وطرق (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=7)
-   -   عايز تروح اى محافظة او مكا ن داخل مصر (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=20522)

خالدخليفة 22-10-2010 02:08 AM

رد: عايز تروح اى محافظة او مكا ن داخل مصر

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sad-bird (المشاركة 265825)
الموضوع مش صعب كده طالما بالقطر

طالما رايحة بالقطار يبقى تنزلي بورسعيد على طول
اما لو نازلة القنطرة يبقى هتنزلي القنطرة

ولو نازلة القنطرة مشوار وترجعي تكملي بورسعيد فيه مجمع مواقف قريب من المحطة وقريب من السوق في القنطرة بتركبي منه بورسعيد وفيه موقف شرق الدلتا فيه اتوبيسات مكيفة بورسعيد

اسكت ياواد وبطل فتاوى فى غيابى بتقول لك جاية من اسيوط عايز تبهدلها فى السفر حرام عليك يا أخى
شوفى
تركبى 971 من اسيوط ويصل اسيوط الساعة 7:25 صباحا ويقوم منها 7:35 صباحا ويصل القاهرة 1:15 ظهرا ويستأنف مسيره الى بورسعيد فى الساعة1:45 ظهرا ويصل القنطرة غرب الساعة 5:10 قبل المغرب وهى المحطة التى تلى الاسماعيلية مباشرة ويسير 35 دقيقة من الاسماعيلية كى يصل القنطرة
وفى العودة
تركبى 970 من القنطرة 10:30 صباحا ويصل القاهرة 1:40 ظهرا ويقوم منها الساعة 2 ظهرا ويصل اسيوط 7:40 ليلا
تروحى وترجعى بالسلامة ان شاء الله

sad-bird 22-10-2010 03:22 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة (المشاركة 266438)
اسكت ياواد وبطل فتاوى فى غيابى بتقول لك جاية من اسيوط عايز تبهدلها فى السفر حرام عليك يا أخى
شوفى

ربنا يسامحك ياعم خالد
اناغلطان كنت بسد غيبتك مه الهارد بتاعك
عموما مختلفناش كتر انت حددت المواعيد وبعدين مهو نفس كلامي انا قلت انتي قلتي بورسعيد وقلتي القنطرة هتركبي القطر يا تنزلي بورسعيد يا تنزلي القنطرة وهيا تقرر هيا رايحة فين

تركبى 971 من اسيوط ويصل اسيوط الساعة 7:25 صباحا ويقوم منها 7:35 صباحا ويصل القاهرة 1:15 ظهرا ويستأنف مسيره الى بورسعيد فى الساعة1:45 ظهرا ويصل القنطرة غرب الساعة 5:10 قبل المغرب وهى المحطة التى تلى الاسماعيلية مباشرة ويسير 35 دقيقة من الاسماعيلية كى يصل القنطرة
وفى العودة
تركبى 970 من القنطرة 10:30 صباحا ويصل القاهرة 1:40 ظهرا ويقوم منها الساعة 2 ظهرا ويصل اسيوط 7:40 ليلا
تروحى وترجعى بالسلامة ان شاء الله

ردت في المشاركة

sad-bird 22-10-2010 03:29 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة إبراهيم عثمان (المشاركة 266411)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

عايز أعرف الطريق من المعادى إلى العريش

بالسيارة

استاذ ابراهيم انت ناوي تلف مصر كلها والا ايه
ههههههههه

عموما لغايه لما يدخل الزعيم اقولك اللي اعرفه
هتطلع من عندك على الدائري وتخرج من طريق اسماعيلية الصحراوي تمشي لغايه اسماعيلية بعد البوابة بشوية صغيرة بتلاقي صينية عندها محطة غاز فيها اتجاهين امتداد الطريقد يدخل اسماعلية تلف شمال حوالين الصينية وتطلع على طريق بورسعيد لما توصل كوبري مبارك السلام ( في حدود علمي مكنش فيه ملف قدامه على طول بتمشي شوية وتلف يمكن بقى فيه ملف قصاده دلوقتي هتعرف لما تشوف الطريق بنفسك ) تطلع الكوبري وتنزل الناحية التانية بقيت في سيناء بتاخد الطريق الشمالي وعيش حياتك بقى لغايه العريش

خالدخليفة 22-10-2010 04:01 AM

بالنسبة للاخت / علبة الوان لو عايزة توصلى فى مواعيد تانية قولى عايزة تكونى فى القنطرة امتى وانا اقول لك توصلى ازاى اما الأخ اللى عايز الطريق من المعادى للعريش فهو زى م قال ساد بيرد بالظبط

varasa 29-10-2010 11:47 PM

شكـــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــرا

الساعة الآن 12:26 AM.