مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   Hyundai هيونداى (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=37)
-   -   الرد علي كل ما يخص السيارات الهيونداي (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=20067)

Mr.Mamo 09-02-2010 02:54 PM

الرد علي كل ما يخص السيارات الهيونداي

السادة الأفاضل / أعضاء هذا المنتدي المحترم
لكم يشرفني أن أعرفكم بنفسي وابلغ حضراتكم أنني علي استعداد الرد علي اي استفسار أو سؤال عن كل ما يخص السيارات الهيونداي بمصر ولكم يسعدني أن أكسب ثقتكم في مساعدتي لكم في أي مشكلة تخص سيارتك أو حتي أي سؤال عابر خاص بهيونداي عامة في مصر

واليكم بياناتي :-
الاسم : محمود جمال الدين
الوظيفة : - منسق مبيعات سيارات - قطاع ملاكي هيونداي ( غبور أوتو )
ت: 0100289921

واتمني ان تقبلوني ضيف خفيف عليكم
واخ لكل اعضاء المنتدي
وكما اقول دائما ( ان لم يسر المرء ان يخدم فلن يُخدم)

baby2010 09-02-2010 03:06 PM

رد: الرد علي كل ما يخص السيارات الهيونداي

كنت عايزة اعرف مميزات وعيوب نيو اكسنت وكمان لو هجيب نيواكسنت مستعمل انا معايا في رايك الشخصي الفلوس دي تجبلي موديل كام وانا العربية تهمني انها لازم تبقي اتوماتيك وتكون معدل استهلالكها للبنزين قليل وقطع غيارها مش عالية وهل ممكن بالمبلغ دة اجيب هينوداي ماتريكس اتوماتيك ولو ينفع تبقي موديل كام بليز معلشي هتعب حضرتك معايا

وكمان لو النترا ممكن تقولي انهي احسن هيا ولا الاكسنت ولو برضة مستعمل واتوماتيك تكون ب60000 تجبلي انة موديل معلشي وقولي عيوبها بجد بكل صراحة انا هجبها علشان جوزي وهو عامل عملية مفصل صناعي في الحوض وعندة تاكل في الشمال كمان فياريت بجد ترد عليا

Ahmed Anwer 09-02-2010 03:38 PM

أهلا و سهلا بك

و أتمني تكون إضافة للموقع

إن شاء الله

Mr.Mamo 09-02-2010 04:18 PM

العضوة المحترمة / Baby 2010
أولا :- الحالة الصحية لزوجك المنوط به قيادة السيارة تضعنا في اختيارين ليس من ضمنهما النيو اكسنت
1- ماتريكس
2- جيتس
بالنسبة للسيارات الهيونداي
وبالنسبة للفئات الأخري سيضطر لسيارة ذات كرسي عال لراحة قدميه خصوصا ان كان سيقود السيارة لوقت طويل
أو في مدينة القاهرة حيث الزحام وهذه السيارات قد يتخطي سعرها 120000 جنيه مستعمل
والسبب
أن السيارتان المذكورتان الكراسي الخاصة بهما ووضعية السائق أمام الدركسيون ستجعله في حال افضل كثيرا من غيرهما خصوصا لو كان سيقود لمسافة طويلة
و بالطبع فان الاحتياج لديها سيكون أوتوماتيك
واليك اسعار السيارتان الان زيرو
ماتريكس أوتوماتيك = 94000 زيرو
و الجيتس الاوتوماتيك = 79500 زيرو
وقد يساعدك كثيرا وجود نصف مبلغ السيارة في الحصول عليها تقسيط
وبالنسبة للسيارة المستعملة
برجاء المتابعة حالة بحالة في حال عثورك علي سيارة مستعملة و اخبريني بحالتها و عدد الكيلو مترات و الموديل و سيشرفني أن اساعدك في تحديد السعر
ولكن غير مسموح لي في المنتدي بعرض سيارات مستعملة للبيع لأنه منافي لشروط المنتديات
وعلينا جميعا احترام شروط هذا المنتدي
ولكن لحالة زوجك المرضية يشرفني الاهتمام بحالتك كحالة خاصة بالبريد الخاص في المنتدي
أو من خلال بياناتي المدرجة بالتوقيع

وختاما برجاء الغاء قرار النيو اكسنت لانها غير مناسبة تماما لزوجك من حيث وضعية الجلوس
وتفضلي بقبول فائق الاحترام و التقدير

baby2010 09-02-2010 04:36 PM

علي فكرة انا مش قصدي تقولي علي عريبات لالا انا قصدي اني مش هقدر ازود عن 60 الف وعايزة مستعملة فايتري الملبلغ دة يجبلي في رايك انة موديل من الماتريكس والجيتس بس قصدي تقولي موديل العربية بالنسبة للمبلغ دة

الف الف شكر علي محاولة مساعدتك ليا وردك عليا الفوري

الساعة الآن 08:10 AM.