مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات) (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=132)
-   -   للرد على استفسارات الاعضاء والدعم الفنى لمالكى الفيرنا (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=68864)

rabet007 22-11-2011 10:33 AM

رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

سوال يا جماعه معلش انا لسه جديد في عالم الفيرنا وبتشرف انا انضميت ليكم وربنا يبارك يارب العالمين
انا لسه شاري السييارة من يوم السبت مستعملة عام 2006 عاملة 65000 وزي الفل
ولسه بتعود على القيادة بيها
احيانا لما بجيب الرابع احس ان العربية فيها رجه كده
فهل ده انا مش بشبع الغيار الثالث كويس وكده
مع العلم ان السيارة على الأول والثاني والثالث لحد 80 كيلو متر بالساعه زي الفل وشكرا ليكم

AHMEDCAR 22-11-2011 10:51 AM

رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

الرجه دايمه و لا بتروح و تيجى و بتبان فى الدركسيون و لا فى الدواسات

rabet007 22-11-2011 12:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AHMEDCAR (المشاركة 557387)
الرجه دايمه و لا بتروح و تيجى و بتبان فى الدركسيون و لا فى الدواسات

لا حضرتك مش دايمة بتظهر بس لما اكون مدي الغيار الرابع مرة لا ومره أه انا حاسس انها مني علشان مممكن اكون مش مضبط النقل والكلام ده وبشبع الغيار حضرتك فهمني انا لسه اصلي شاري السيارة وكده
انا بحس بيها من ادام مش الدواسات ولا الدركسيون :) والله لو اقابل حضرتك مرة يا استاذ احمد في اى مقابلة قريبا اوريها لحضرتك ولكن الحمد لله ان العربية فراملها كويسة بالنسبالي انا بكون جايب الرابع والخامس ومش بتعدي السرعات الا 100 ديه اقصي سرعة جبتها حتى الان
علي العموم انا هاطلع النهارده الدائري واجربها اوصل بيها 120 ولا حاجة واشوف لو عملت هاقولك
بس عاوز رايك كخبير فيرناوي كبيييير

AHMEDCAR 22-11-2011 12:39 PM

كده العربيه طبيعيه ماتقلقش مدام بتعمل الحكايه دى و من قدام يبقى انت لسه مش متعود على العربيه كويس

المهم متجريس بالعربيه دى غير لما تكون متعود و فاهما كويس جدا جدا و ربنا يباركلك فيها

rabet007 22-11-2011 12:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AHMEDCAR (المشاركة 557423)
كده العربيه طبيعيه ماتقلقش مدام بتعمل الحكايه دى و من قدام يبقى انت لسه مش متعود على العربيه كويس

المهم متجريس بالعربيه دى غير لما تكون متعود و فاهما كويس جدا جدا و ربنا يباركلك فيها

ربنا يكرمك يا استاذ احمد يارب العالمين
حضرتك اخ محترم وانا بشكرك من كل البي لاني بجد فرحان بفرنتي انا كنت بحلم بيها من عام 2008 عارف كنت بتمني اركبها بجد :) وكنت متابع لكل المواضيع بتاعتها سواء على المنتدي هنا او منتدي نايل موتورز

وسؤال اخير الراجل الي شريتها منه كان بيحط زيت موبيل وان 10000 واخر مره عامل صيانه ليها لما جابت ال 60000 غير سير الكاتينة والسيور كلها وكده والفلاتر ومغير الكاوتشك والكلام ده
مع العلم انا سيارتي 1500 من 1600

السوال هو
الزيت موبيل وان 10000 كويس للفيرنا ولا استعمل ال شيل 10000
فية ناس بتقول ان ماتور 1500 وحش وكده في رايك انت الكلام ده صح
والصيانة تقولي بقه على مركز صيانة محترم تبعك كده اروح لما اجيب ال 70000 ان شاء الله اعمل الصيانه واغير الزيت والكلام ده
بارك الله فيك
واسف لازعاجك والله بس انت راجل خبرة وخدوم الله يكرمك ويوسعها عليك

الساعة الآن 08:34 AM.