مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات) (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=132)
-   -   للرد على استفسارات الاعضاء والدعم الفنى لمالكى الفيرنا (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=68864)

M.TONSY 08-12-2011 12:18 AM

رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair (المشاركة 566127)
بص يا زعيم اركن الكمبوند علي جنب لانه خشن وممكن يأذي البودي

خليك في البولش لو عندك خدوش وعايز تداريها

وبعد ما تشتغل بالبولش وتدي العربية غسلة محترمة

تبتدي تجيب الواكس وتوزع علي العربية وتسيبه ساعتين تقريبا وابعد العربية عن اي مكان في تراب

وبعد ساعتين بفوطه او قطن وامسح الواكس هتلاقي العربية معاك شكل تاني

الكار كير هيكلفك مش اقل من 150 جنيه وممكن ميدكش النتيجة اللي انتا عايزها

طيب يا كورسير انا عندى خدوش على الشنطة عيال ولاد تيت عاملينها بمسمار تقريبا بس الخدوش مش واصلة لطبقة المعجون هل البولش والواكس ممكن يداريها

M.TONSY 09-12-2011 03:01 AM

رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tonsy1979 (المشاركة 566228)
طيب يا كورسير انا عندى خدوش على الشنطة عيال ولاد تيت عاملينها بمسمار تقريبا بس الخدوش مش واصلة لطبقة المعجون هل البولش والواكس ممكن يداريها

:w6w200504112236376d متابع

noor a.s 12-12-2011 02:49 PM

رحت صيانة ال5 ألاف وياريتنى ما رحت دفعت 145 ج زى الشاطرة ومحدش عملى حاجة من اللى قلت عليها نقوله صوت العربية بيعلى يقول عيب فى الفيرنا .. نقوله الفتيس اوقات بيتقل يقول عيب فى الفيرنا نقوله طب النور عاوز يتظبط يقول هنبص عليه ولا عمل حاجة نقوله فى صوت ونة فى الكاسيت يوقل روح توكيل الكاسيت :fun_36_1_4[1]: بجد انا متغاظة جدا منهم ومحدش يقولى كان المفروض متستلميش او تتعملى كذا ولا كذا خلينا فى المفيد اعمل ايه دلوقتى ؟؟؟؟ وايه اللى ممكن يتعمل بره وميخسرنيش التوكيل وبعدين نفسى اعرف عملوا ايه غير تربيط العفشة اللى أى ميكانيكى كان عملها ولا اتكلفت حتى 50 ج ؟؟
ولا رأيكم ايه ؟؟ :w6w200504112236376d

محمد فيصل 12-12-2011 02:58 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AHMEDCAR (المشاركة 564227)
جنوط الانسر 4 مسمار بس الفكره انها ابعاد يبانى و الفيرنا ابعاد فيات ازاى ركبت

لقد قمت بالفعل بتركيب طقم جنط لانسر يابانى اصلى والاداء رائع جداً
كل العيوب السابقة زالت لا يوجد اى عوم اوحدف
مع العلم انه يوجد 2 فبرة خلفية فوق الياىات 4سم ولم يحدث اى عوم ولم تحك السيارة الا مع وجود 4 افراد فى الخلف ومطب ريفى غبى جداً فى رحلة عزاء

haninatoon 12-12-2011 05:12 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة noor a.s (المشاركة 569237)
رحت صيانة ال5 ألاف وياريتنى ما رحت دفعت 145 ج زى الشاطرة ومحدش عملى حاجة من اللى قلت عليها نقوله صوت العربية بيعلى يقول عيب فى الفيرنا .. نقوله الفتيس اوقات بيتقل يقول عيب فى الفيرنا نقوله طب النور عاوز يتظبط يقول هنبص عليه ولا عمل حاجة نقوله فى صوت ونة فى الكاسيت يوقل روح توكيل الكاسيت :fun_36_1_4[1]: بجد انا متغاظة جدا منهم ومحدش يقولى كان المفروض متستلميش او تتعملى كذا ولا كذا خلينا فى المفيد اعمل ايه دلوقتى ؟؟؟؟ وايه اللى ممكن يتعمل بره وميخسرنيش التوكيل وبعدين نفسى اعرف عملوا ايه غير تربيط العفشة اللى أى ميكانيكى كان عملها ولا اتكلفت حتى 50 ج ؟؟
ولا رأيكم ايه ؟؟ :w6w200504112236376d

تربيط العفشة عندهم متهيالى احسن لانة بيرفع العربية خالص و الميكانيكى" توكيل " بييشوف العربية من تحت بالكامل وبيعملك ضبط زوايا بالكمبيوتر دة غير انة اكيد اكيد ظبطلك الدبرياج او على الاقل شيك علية لازم فى اى صيانة موضوع الدبرياج دة

بالنسبة للفتيس الصبح ممكن يبقى تقيل شوية لكن بعد ماالعربية تسخن يبقى ناعم جدا
خلى بالك نوع الزيت gl4ودة مش موجود فى مصر خالص غير زيت فالفولين وطبعا هو مش حيحطة لانة لازم شيل وشيل مافيش غير gl5 وبيغيرة التوكيل ب 400 جنية

الساعة الآن 05:27 AM.