مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات) (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=132)
-   -   للرد على استفسارات الاعضاء والدعم الفنى لمالكى الفيرنا (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=68864)

michaelmic 23-04-2012 12:24 PM

رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

هاااااى
معايا فيرنا اتوماتيك 2007 ماشية 62000 كيلو
المشكلة بتاكل بنزين جامد جدااا
فى المدينة بتشمى 110 كيلو فى الصفيحة و فى السفر بتشمى 160 كيلو فى الصفيحة
كشفت عليها فى التوكيل و مركز صيانة بره التوكيل و اتكشف عليها بالجهاز قلى مفيهاش اى حاجة و لا حتى الهوا العربية كلها زى الفل
مش عارف اعمل ايه ؟؟؟
مستنى مساعدتكم فى الموضوع دة و لكم جزيل الشكر

ابو بيسان 23-04-2012 11:07 PM

رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

مساء الخير يافرناويه انا حاسس ان الفتيس مش مزبوط فيه عضه كده اما اجيب التاني وساعات اما اجيب الاولاني وساهات مش بيرضى يجيب الاولاني كويس مش عارف بقى والموضوع دا قلقني لو حد عارف حاجه او فاهم حاجه في مشكلتي دي ياريت يقولي اعمل ايه بالزبط وبيني بينكم مش عايز اروح التوكيل ارجو من اهل الاختصاص والخبره بقولولي اوديها ورشة مين وعند مين وانا منتظر الردود ولكم كل الشكر والتقدير

M.TONSY 24-04-2012 02:23 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو بيسان (المشاركة 658210)
مساء الخير يافرناويه انا حاسس ان الفتيس مش مزبوط فيه عضه كده اما اجيب التاني وساعات اما اجيب الاولاني وساهات مش بيرضى يجيب الاولاني كويس مش عارف بقى والموضوع دا قلقني لو حد عارف حاجه او فاهم حاجه في مشكلتي دي ياريت يقولي اعمل ايه بالزبط وبيني بينكم مش عايز اروح التوكيل ارجو من اهل الاختصاص والخبره بقولولي اوديها ورشة مين وعند مين وانا منتظر الردود ولكم كل الشكر والتقدير

بسيط يا ابو بيسان متقلقش روح لاى ميكانيكى يعلى الدبرياج شوية واتأكد الاول ان طقم الدواسات مش داخل تحت بدال الدبرياج لانه ممكن يعوقه عن ادائه جيدا ويخلي الدبرياج واطى فتحس بالعضة فى الفتيس

ابو بيسان 24-04-2012 03:49 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tonsy1979 (المشاركة 658358)
بسيط يا ابو بيسان متقلقش روح لاى ميكانيكى يعلى الدبرياج شوية واتأكد الاول ان طقم الدواسات مش داخل تحت بدال الدبرياج لانه ممكن يعوقه عن ادائه جيدا ويخلي الدبرياج واطى فتحس بالعضة فى الفتيس

اشكرك بحرارة يا اخ تونسي على سرعة الرد وعلى التوضيح بس نسيت اقول ان في ناس بيقولو دي لسه في التلين مش عارف العربيه لسه يادوب ماشيه 1500 كيلو هل ممكن غبور يطلع عربيات تكون فيها مشاكل زي كد دا سوال تاني وشكرا مرة ثانيه

M.TONSY 24-04-2012 04:04 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو بيسان (المشاركة 658422)
اشكرك بحرارة يا اخ تونسي على سرعة الرد وعلى التوضيح بس نسيت اقول ان في ناس بيقولو دي لسه في التلين مش عارف العربيه لسه يادوب ماشيه 1500 كيلو هل ممكن غبور يطلع عربيات تكون فيها مشاكل زي كد دا سوال تاني وشكرا مرة ثانيه

يا باشا توقع اى حاجة من غبور:THUMBS~113: ده اسمه سؤ التقفيل انا عربيتى كانت لسة زيرو والعفشة مفككة ومحتاجة ظبط زوايا وترصيص

الساعة الآن 07:57 PM.