مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   Hyundai Elantra - النترا (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=134)
-   -   حصريا و بالتفصيل صور جريمة لحام نصين النترا 80 صورة (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=78425)

Payoo 31-01-2012 12:11 AM

رد: حصريا و بالتفصيل صور جريمة لحام نصين النترا 80 صورة

بصراحة أنا كان عندي إعتقاد إن أعمال الفهلوة و التلبيس دي بتكون في مصر وبس وأول مره أشوف شغل الغش والخداع ده بره :THUMBS~113:
لأن حادثه زي دي المفروض إن العربيه تتكهن و تعدم بعدها فورا و لا يجوز عمل اللحامات دي أبدا:fun_36_1_30[1]:
وحتى لو أفترضنا إن صاحب السيارة صفي النية وانه مش هايبعها لحد تاني فده في حد ذاته مجازفه بحياته وحياة الركاب بعد كده

على أي حال موضوع زي ده يخللي الناس تصطحب معاها سمكري عند إقدامها على شراء سيارة مستعمله ولا زم يكون سمكري شاطر جدا وموضع ثقه :286:

ربنا يستر علينا وعلى أولادنا و يرحمنا من الغش والغشاشين :fun_3_4_2v[1]:

bunnybunny77 31-01-2012 05:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Payoo (المشاركة 606891)
بصراحة أنا كان عندي إعتقاد إن أعمال الفهلوة و التلبيس دي بتكون في مصر وبس وأول مره أشوف شغل الغش والخداع ده بره :THUMBS~113:
لأن حادثه زي دي المفروض إن العربيه تتكهن و تعدم بعدها فورا و لا يجوز عمل اللحامات دي أبدا:fun_36_1_30[1]:
وحتى لو أفترضنا إن صاحب السيارة صفي النية وانه مش هايبعها لحد تاني فده في حد ذاته مجازفه بحياته وحياة الركاب بعد كده

على أي حال موضوع زي ده يخللي الناس تصطحب معاها سمكري عند إقدامها على شراء سيارة مستعمله ولا زم يكون سمكري شاطر جدا وموضع ثقه :286:

ربنا يستر علينا وعلى أولادنا و يرحمنا من الغش والغشاشين :fun_3_4_2v[1]:

اوجه الرد للعضو طارق ابوزيد لانه و بالرغم من خبرته كتاجر لقطع الغيار يرى ان السيارة مازالت قابلة للاصلاح و العودة للسير مما اثار دهشتى الشديدة و لكنى على اتم اليقين انه شخصيا لا يطمئن للسير بهذه السيارة

Payoo 31-01-2012 06:07 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bunnybunny77 (المشاركة 607421)
اوجه الرد للعضو طارق ابوزيد لانه و بالرغم من خبرته كتاجر لقطع الغيار يرى ان السيارة مازالت قابلة للاصلاح و العودة للسير مما اثار دهشتى الشديدة و لكنى على اتم اليقين انه شخصيا لا يطمئن للسير بهذه السيارة

صلي على النبي واهدى كده و لا تضايق نفسك كلمة في ودنك :fun_Whispering: أنا شخصيا أستغربت من المداخلة نفسها بغض النظر عن كون صاحب المداخله تاجر قطع غيار أو لا
بس أستاذ طارق ابوزيد أعتقد أنه كان معترض على توصيف االموضوع بوصف انه جريمة
يعني هو مختلف فقط على المسمى مش أكتر لكن هو شخصيا ماعتقدش انه يرضى يسافر بعربيه (مش هاقول يشتري) ملحومة نصين

bunnybunny77 31-01-2012 07:54 PM

اتفق معك تماما اخى payoo:010104~171:
و محاولة ترميم مثل هذة السيارات فعلا جريمة يرتكبها من يقوم بذلك و مالك السيارة بحق نفسه و من سيقود السيارة بعده اتمنى من الله ان يسترها معانا جميعا :w6w200504112236376d

rabet007 01-02-2012 10:37 AM

طبعا يا جماعه ديه حاجة نحرق الدم عالم ولاد تييييييييييت والله الي يعمل كده لازم العربيه تروح بنزينه ويتكشف عليها حته حته والله من تحت هوالي بيبين كل حاجة مهما كان الشغل حلو اكيد هتلاقي غلطة وطبعا مستحيللللللللللل الواحد يمشي ويسافر بعربيه زي ديه انا اترعب والله
ربنا يسترها معانا

الساعة الآن 06:33 AM.