مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   مقارنات (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=174)
-   -   محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=82946)

محمد اشرف 13-06-2013 01:30 PM

رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hany borsali (المشاركة 894623)
منفضلكم عاوز اجيب سيارة فى حدود 100000 بس مش زيرو

طب حضرتك عايز فئتها ايه يعنى سيدان ولا استيشن ولا هاتشباك ولا suv

reda310 13-06-2013 08:05 PM

رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

مشكور يا استاذ محمد وربنا يباركلك بصراحة من ساعة مرجعت وانت منطلق ربنا يوفقك وتفيد المنتدى
بصراحة انا هتعبك شوية معاية
انا محتار جدا بين 3 سيارات
بيجو 301 2013 اعلى فئة
ستروين سى اليزا اعلى فئة 2013
نيسان صنى سوبر صالون 2013
اهم حاجة عندى تبقى سيارة محترمة واعتمادية ومشاكلها معدومة

محمد اشرف 13-06-2013 08:33 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة reda310 (المشاركة 894819)
مشكور يا استاذ محمد وربنا يباركلك بصراحة من ساعة مرجعت وانت منطلق ربنا يوفقك وتفيد المنتدى
بصراحة انا هتعبك شوية معاية
انا محتار جدا بين 3 سيارات
بيجو 301 2013 اعلى فئة
ستروين سى اليزا اعلى فئة 2013
نيسان صنى سوبر صالون 2013
اهم حاجة عندى تبقى سيارة محترمة واعتمادية ومشاكلها معدومة

ربنا يخليك يا غالى نورت الموضوع
وولا تعب ولا حاجه اول حاجه استبعد السى اليزا عشان البيجو هى هى بس الصراحه احسن منها وانا شخصيا طبعا لو مكانك هجيب ال 301 طب المقارنه دلوقتى ما بين البيجو 301 والنيسان صنى هما الاثنين ككماليات هما هما فرق البيجو حجات اعلى سنه صغيره بس البيجو طبعا شكلها اشيك كتير من الصنى بس الصنى زياده فيها تكيف خلفى فقط والصنى اوسع بس الصنى شكلها من الخلف مش حلو نهائى الصراحه ودى مسئله ازواق انا مش عجبانى شكل الصنى عموما من الخارج والبيجو شكلها اشيك وعربيه فرنساوى مش اى حاجه وشكل التابلوه اشيك بس الفروقات انك لو عايز عربيه عائليه هما الاثنين هيكونوا كويسين بس الصنى هتكون اريح كتير اما لو عايز عربيه شبابى وشكلها شيك يكون ال 301 ولو تحب انى اعملك مقارنه بالصور والكماليات انا معنديش اى مانع :THUMBS~220:

reda310 13-06-2013 09:14 PM

ايه النشاط دا كله والله ربنا يباركلك وانا بجد اسف انى تعبتك معايا بس خبرتك فى المجال دا هتفدنى جدا فى الاختيار لانى انشالله على اخر السنة هغير واجبها وكنت محتار جدا
بس بصراحة عندك حق جدا فى كل كلامك فى استبعاد الستروين وفعلا الصنى من ورا مش حلوة كنت فى جمصة الوقتى وشفت كزا واحدة هناك-بس هو دا المتاح فى حدود المبلغ اللى معايا 130
معلش لو هتقل عليك يا ريت انشالله الاوبشن بس والابعاد حتى
عشان اعرف الاختلاف انهى اكبر وحاجات تهمنى زى حساس ركن ملتى فانكشن حاجات كدا
اعلى فئة فى الاتنين
وشكرا يا استاذ محمد مرة تانية
وتقبل تحياتى.......

محمد اشرف 13-06-2013 09:27 PM

بس كده من عنيه الاثنين انا دلوقتى بعمل تقرير اليومى بتاع كل يوم هخلصوا وقول لحضرتك على طول اعذرنى

الساعة الآن 12:24 PM.