مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   مقارنات (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=174)
-   -   محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=82946)

ايمن على حسن 25-10-2012 12:31 AM

رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

انا كان معى لادا 92 هي عربية حلوة وقطع الغيار رخيصة جدا بعكس الشاهين قطع الغيار غالية ولكن في السواقة الشاهين اخف واحسن :36_3_1::THUMBS~220:

basma aboelazm 29-10-2012 08:13 AM

رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

دى اول مشاركه ليا بس انا متبعاكم من زمااااااااااااااااااان... .لانى من فتره طويله وانا متردده فى اختيار العربيه المناسبه فياريت بجد تساعدونى :crazyW14:
انا محتاجه عربيه اتوماتيك ايه الافضل سانديرو ولا بيكانتو ولا فيرنا:shyy:
الاسعار متقاربه وبعد بحث طويل امكانيات السانديرو (لوجان) رائعه لكن طبعا الشكوى المعتاده من ارتفاع قطع الغيار والخساره الكبيره فى اعاده البيع خلتنى متردده جدا...يا ريت تساعدونى

Marlborooo 29-10-2012 09:39 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة basma aboelazm (المشاركة 786849)
دى اول مشاركه ليا بس انا متبعاكم من زمااااااااااااااااااان... .لانى من فتره طويله وانا متردده فى اختيار العربيه المناسبه فياريت بجد تساعدونى :crazyW14:
الاسعار متقاربه وبعد بحث طويل امكانيات السانديرو (لوجان) رائعه لكن طبعا الشكوى المعتاده من ارتفاع قطع الغيار والخساره الكبيره فى اعاده البيع خلتنى متردده جدا...يا ريت تساعدونى

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة basma aboelazm (المشاركة 786849)

بلاش رينو لوجان او سانديرو اوتوماتيك في ناتشة في الفتيس

الفيرنا الاوتو كويسة جدا بس سعرها مباااااااااالغ فيه جدااااااااا

البيكانتوا عربية ممتازة خامات افضل وتقفيل افضل
اعتماديتها كويسة ومفهاش عيوب صناعة
وطبعا اوبششششششششن اكتر من الفيرنا

يبقي خليكي في البيكانتو

MmFFoR 29-10-2012 11:15 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abo rinad (المشاركة 776644)
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة
ارجو من السادة الاعضاء والسادة المشرفين المشاركة بالخبرة العملية والهندسية
انا معايا مابين 75 و80 الف وعاوز سيارة عائليةHPPYBUS (موفرة- قطع غيار- وكيل- مراكز صيانة)
وانا من سكان مدينة نصر مشاويرى داخل البلد كتير جدا ودة لظروف شغلى اما خارج البلد فالشرقية مرة كل 3 4 شهور
وانا بجانب معرض سيارات سمير ريان نزلت واتفرجت على العربيات الى ما بين السعر المتاح وكانت النتيجة كالاتى
1 - لوجان
2- فيرنا
3- لانوس(شيفورلا)
4-افبو
5- سبرانزا
كل هذة السيارات جميلة بس انا مشعارف اجيب اية لانى معانديش خبرة كافية....
وجزاكم اللة خير... انا امامى حتى نهاية الشهر الحالى

بدون تردد اشتري اللوجان الاوتوماتيك بسبب مشاوير وسط البلد و امكانياتها و سعرها و توكيلها الاكثر من رائع

Marlborooo 29-10-2012 11:32 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MmFFoR (المشاركة 786884)
بدون تردد اشتري اللوجان الاوتوماتيك بسبب مشاوير وسط البلد و امكانياتها و سعرها و توكيلها الاكثر من رائع

فيرنااااااااااااااا اوتوماتيك او مانيول

او لوجان مانيول بلاش اوتوماتيك

الساعة الآن 12:23 AM.