مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   منتدى السيارات العام (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   افضحووووهم ( تجار السيارات المستعملة ) (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=92457)

mohamed elshahat 24-07-2012 10:24 AM

رد: افضحووووهم ( تجار السيارات المستعملة )

:CONGRA~238:

osama-am 26-07-2012 10:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed elshahat (المشاركة 724398)
:CONGRA~238:

الله يسلمك

ابو هيما 26-07-2012 11:02 PM

يا باشا دوول مش تجار .. لأن كلمة تأجر تطلق على من يأتى بالبضاعة من مكان بعيد ويبيعها فى بلد أخر زى اللى بيستوردوا الحاجات من الصين وغيرهم من التجار اللى بيجيبوا الفاكهة من لبنان وسوريا زى التفاح .. أو ممكن التأجر يكون زى سمير ريان , تاجر عربيات بس له مكانه وموقعه فى السوق وسجل تجارى وبطاقة ضريبية ..
أما اللى واقفين فى الشارع دوول واللى منهم بردوا بيبيعوا عربيات بتوكيلأت عن طرق النت فتقدر تسميهم عواطلية , صييع .. بلطجية .. وانا لأ أسب أحد فيهم ولكنها الحقيقة اللى لأزم الكل يعرفها , لأنك ساعة ما بتكتشف حاجة فى العربية بعد البيع فتلأقيه يتهرب منك ويقول لك , والله أنا بعت وأنت أشتريت , ولو طوولت معاه مش بعيد يفتح دماغك وكمان يجيب كرشك ومش بعيد يجيب لك نصيبة ..
أنا من رأئى الشخصى .. اللى عاوز يجيب مستعمل يجيبها من صاحبها ويفضل أنه يكون مالك أول وبعد ما يشوفها ويستقر عليها , يروح يكشف عليها كويس جدااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا اااااً

moo fouad 28-07-2012 06:52 AM

عندك حق والله شراء عربيه مستعمله بقى شيئ فظيع ومقرف جدا حتى وانت بتشترى من كتر كلامه وشكره فى العربيه تحس انك هيتنصب عليك وعندهم مبالغه فـ الاسعار رهيييييييييييبه
يعنى انا عاوز اشترى عربيه ومش لاقى حد اعرفه معاه لانوس 1 والتجار فالسوق مستهبلين فيها ع الاخر
مفييييييييش حل ولا ايه ؟ :thinkW19:

osama-am 29-07-2012 12:47 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو هيما (المشاركة 726350)
يا باشا دوول مش تجار .. لأن كلمة تأجر تطلق على من يأتى بالبضاعة من مكان بعيد ويبيعها فى بلد أخر زى اللى بيستوردوا الحاجات من الصين وغيرهم من التجار اللى بيجيبوا الفاكهة من لبنان وسوريا زى التفاح .. أو ممكن التأجر يكون زى سمير ريان , تاجر عربيات بس له مكانه وموقعه فى السوق وسجل تجارى وبطاقة ضريبية ..
أما اللى واقفين فى الشارع دوول واللى منهم بردوا بيبيعوا عربيات بتوكيلأت عن طرق النت فتقدر تسميهم عواطلية , صييع .. بلطجية .. وانا لأ أسب أحد فيهم ولكنها الحقيقة اللى لأزم الكل يعرفها , لأنك ساعة ما بتكتشف حاجة فى العربية بعد البيع فتلأقيه يتهرب منك ويقول لك , والله أنا بعت وأنت أشتريت , ولو طوولت معاه مش بعيد يفتح دماغك وكمان يجيب كرشك ومش بعيد يجيب لك نصيبة ..
أنا من رأئى الشخصى .. اللى عاوز يجيب مستعمل يجيبها من صاحبها ويفضل أنه يكون مالك أول وبعد ما يشوفها ويستقر عليها , يروح يكشف عليها كويس جدااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا اااااً

ياعنى معقول كل الناس هتلاقى المستعمل اللى عاجبها مع واحد صاحبها واللا حتى معرفة !!!

الساعة الآن 04:10 AM.