مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   رينو لوجان Logan (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=160)
-   -   رينو لوجان الموديل الجديد 2011 ...... روعة .. روعة !!!!!!! (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=33015)

akerima 31-08-2010 11:59 AM

رد: رينو لوجان الموديل الجديد 2011 ...... روعة .. روعة !!!!!!!

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hanyhamed (المشاركة 236524)
قطع غيارها غالية وتوكيلها سيئ بلنسبة للانوس اوالفيرنا لكنها عربيه احسن

يبقي انت اكيد دخلت توكيلات غلط او في بلد تانية انت عايز تقول ان توكيل الرينو EIM اوحش من الصفوة او منصور او غبور دا علي كدة التلت توكيلات بقو منتجعات سياحية يا ريت قبل متقيم توكيل الرينو ادخلة الاول.

محمود محسن 29-09-2010 07:31 PM

BravoSLAMSLAM

Shaltout 03-10-2010 07:51 AM

ألف شكر على الفيديوهات، أنا بشتري و ان شاء الله تكون لوجان

مندوووووو 05-11-2010 01:37 AM

السلام عليكم ممكن اعرف هل كمااليات رينو لوجن 2011فول اوبشن فيها ميرايات كهربا ولا لا وكمان ايريال كهربا ولا لا وهل يمكن تعديل وضع الدركسيون و فتح الشطنة وتانك البنزين من الداخل ولا ايه؟؟؟

وسمعت فى موديل 2010 بعض المشاكل مثل التلكس فى عصا جمب الدركسيون ياترى حطوه فى الدركسيون ولا لسه ؟ وكمان زراير الازاز الكهربا لسه باماكنها الغريبة دى ولا ايه ؟؟ سمعت كمان ان فى حراراة فى دواسةا لنزين ؟والفتيس بيهتز شوية لما تكون ماشى على الاول او بداية التانى وصوت الموتور عالى شوية ؟؟والباور تقيل حبتين مش زى معظم العربيات

ايه رايكم هل العيوب دى مازاالت فى 2011 ولا عدلواه ياريت عن تجربة

انا اسف علىا لاطلة بس اعزرونى وكمان لو سمحتم انا بسال عن موديل 2011 فول اوبشن ياريت تحديد الاجابة وشكرا بجد ليكم

RENAULT 18 05-11-2010 04:33 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مندوووووو (المشاركة 276633)
السلام عليكم ممكن اعرف هل كمااليات رينو لوجن 2011فول اوبشن فيها ميرايات كهربا ولا لا وكمان ايريال كهربا ولا لا وهل يمكن تعديل وضع الدركسيون و فتح الشطنة وتانك البنزين من الداخل ولا ايه؟؟؟

وسمعت فى موديل 2010 بعض المشاكل مثل التلكس فى عصا جمب الدركسيون ياترى حطوه فى الدركسيون ولا لسه ؟ وكمان زراير الازاز الكهربا لسه باماكنها الغريبة دى ولا ايه ؟؟ سمعت كمان ان فى حراراة فى دواسةا لنزين ؟والفتيس بيهتز شوية لما تكون ماشى على الاول او بداية التانى وصوت الموتور عالى شوية ؟؟والباور تقيل حبتين مش زى معظم العربيات

ايه رايكم هل العيوب دى مازاالت فى 2011 ولا عدلواه ياريت عن تجربة

انا اسف علىا لاطلة بس اعزرونى وكمان لو سمحتم انا بسال عن موديل 2011 فول اوبشن ياريت تحديد الاجابة وشكرا بجد ليكم

السلام عليكم ...............

أولا و قبل كل شئ لوجان 2011 الشكل الجديد منزلش مصر السنة دى الله أعلم ممكن ينزل السنةالجاية إن شاء الله ..... بس حاليا لوجان 2011 هى نفس لوجان 2010

الكلاكس فى اللوجان فى دراع الإشارات و أزرار الكهرباء فى الكونسول الأوسط و الفول أوبشن منها فيها مرايات كهرباء بس معنديش فكرة عن الأريال بس ع العموم الراديو بتاعها ممتاز يعنى ممكن متحتاجش أريال ،، وفى إمكانية تعديل الدركسيون و فتح التانك بالمفتاح مش من الداخل بس فتح الشنطة تبع الريموت بتاع السنتر لوك يعنى لما تفتح العربية بالريموت تتفتح الشنطة و لما تقفلها بالريموت تتقفل الشنطة

نيجى بقى للمشاكل اللى حضرتك عرضتها :-

أولا :حرارة دواسة البنزين : بتتظبت فى التوكيل بتركيب عازل معين أو ظبت فتحات تهوية التكييف

ثانية : هزة الفتيس : بعض الناس بيقولوا المشكلة دى بس دى مش معضلة .. يعنى مش هتتعبك فى السواقة

ثالثا : صوت المتور : صوت المتور عالى حبتين بس بينخفض صوته خالص بعد مرحلة التللين و أنا أعرف واحد عدى بيها ال8000 كيلو بيقول صوت المتور أختفى

رابعا : الباور : أولا دا مش عيب دا ميزة لأن الباور بتاع اللوجان بيديك ثبات رهيييييييييييب على السرعات العالية مش زى العربيات التانية الباور بتاعها ميه و صدقنى السواق بيعرف فايدة الباور دا على الطرق السريعة فى السفريات .

نيجى بقى للميزات :

1- عالية جدا عن الأرض ... و تاخد أتخنها مطب فى مصر بالراحة.

2- و سادة هوائية للسائق و السيارة حاصلة على 3 نجوم فى أختبارات الأمان .

3- شنطة عملاقة للتخزين تبلغ سعتها 510 لتر .

4- رحابة الصالون ... تشيل 5 ركاب مستريحين ع الآخر .

5- ثبات ممتاز على السرعات العالية .

6- دبرياج ناعم جدا جدا . ( لكن يعيبه أنك لازم تدوس آخر الدبرياج عشان تنقل ).

7- أمتن عفشة .

8- أريح عفشة فى الفئة دى و الفئة اللى فوق دى و الفئة اللى فوق فوق الفئة دى ... بجد هتحس أنك راكب الهواء و أنت سايقها .... إنعزال تام بينك و بين الشارع و مش هتحس بأى حاجة فى الطريق ... و هتستريح جدا جدا فى السفريات ... و مهما كانت مدة السواقة هتخرج من العربية زى ما ركبتها .

9- كمبيوتر رحلات ليه وظائف كتيرة مفيدة و بيدى منظر جميل للعدادات .

10- صاج متين .

أتمنى أن أكون قد أفدتك ....... أى سئال أحنا فى الخدمة ....... نورت الموضوع .

تقبل تحياتى ،،،،،،،،،،GIFT4U

الساعة الآن 07:05 AM.