مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   مكافحة سرقة السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=193)
-   -   انقذونى (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=23117)

هومه عبده 01-04-2010 08:46 PM

رد: انقذونى

حضرتك فيه رقم على القايم وده صح المدقوق وفيه رقم كارتيره وده غلط وعرفنا انهم مركبين ربع او نص للسياره واكيد مسروقه او حدثه وعاملين يماطلوا عشان ياخروا المحضر للذهاب للنيابه

هومه عبده 01-04-2010 08:48 PM

حضرتك انا عملت فعلا البصمه واكدت ان رقم الشاسيه مخالف والقايم مظبوط والعربيه كانت مملوكه لشخص عمل توكيل لاخر وباعها بتوكيل للظابط اللى باعها لى
بس حضرتك واثق من ان العقد الموثق يلغى الابتدائى واثق قانونيا من ذلك تبقى كارثه ومش هاعرف اخد حقى

Saif eldien 01-04-2010 09:13 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هومه عبده (المشاركة 158712)
حضرتك انا عملت فعلا البصمه واكدت ان رقم الشاسيه مخالف والقايم مظبوط والعربيه كانت مملوكه لشخص عمل توكيل لاخر وباعها بتوكيل للظابط اللى باعها لى
بس حضرتك واثق من ان العقد الموثق يلغى الابتدائى واثق قانونيا من ذلك تبقى كارثه ومش هاعرف اخد حقى

حضرتك مش مشكلتك العقد الان حضرتك مشكلتك انك معاكى عربية مش معروف حالتها
والضابط دة مش خايف من موضوع العقد هو خايف من القلق ال حضرتك عملاة واستمرار طلبك واصرارك لحقق فحضرتك تروحى مكلما وكلمة وحدة تقوليهالة هترجع العربية ولا لا يقول لحضرتك لا قوليلة انك هتعرفى تخلية يرجعها وتروحى على ماور الاقسم بتاعة وتقولية الموضوع وانك مش عيزة تصعدى الموضوع وهل هيحل ولا لا متجديش معاة نتيجة تطلهى على مدرية امن القاهرة ادارة الشكاوى فى قسم الاستقبال او وزارة الداخلية وتقدمى شكوة وتقول على الموضوع كلة
لان هو ظابط وعارف القانون كويس ودة مشكلتة اكبر وهو بعلاقاتة معرفش يصلح رقم الشاسية فى الرخصة وبتالى عايز يبيع العربية بعد مشترها فى مدة قليلة جدا وواضح ان فى سر فى الموضوع بس الغريبة هو مرجعش العربية لية لما اكتشف كدة

atgps 01-04-2010 09:26 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هومه عبده (المشاركة 158712)

حضرتك ماشية صح/ والدليل على ذلك انهم فى القسم بيحاولوا مساعدة الضابط، والعقد الابتدائى عامل مساعد لك وعليه إمضاءة ولايلغى.
وهناك طريقين، اذا كان هناك من يساعدك بحق فلا تستمعى لأى شخص فى القسم وأصرى على أخذ حقك كاملا,
أما اذا كان لايوجد أحد بجوارك فحاولى انهاء الموضوع بالتراضى ولكن بدون أى خسارة.
وعلى فكرة أنا قابلت سيارات كثيرة بهذا الشكل ومنها بشكل موديل غير المثبوت بالرخصة ومعظمهم لضباط شرطة وواحدة كانت للواء شرطة.

seif_adham 01-04-2010 09:46 PM

سيدي الفاضل السيارة يسري عليها أحكام المنقول - وبما إن العقد اللي مع حضرتك مسجل والسيارة في حيازتك فحضرتك اطمئن إن كده قانونا انت مالك السيارة وربنا ينجيك ان شاء الله

الساعة الآن 03:02 AM.