مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات) (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=132)
-   -   للرد على استفسارات الاعضاء والدعم الفنى لمالكى الفيرنا (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=68864)

mony_tornado2000 10-01-2012 01:55 AM

رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

اخي العزيز الكلام هيكون بنائا علي ايه ماهيقولك اثبت ان الطنابير تلفت عندنا
مش هيكون فيه رد
ايه العمل

M.TONSY 10-01-2012 03:09 PM

رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Felefel Ahmed (المشاركة 591318)
السلام عليكم
تونسي باشا
أنا معلوماتى أن فيسكو هو زيت ممتاز ولكن لسيارات الغاز وليس البنزين ودرع الحمايه فى غرفه الحرق من أضرار التأكل ألي بيسببه الغاز
لآن أحد دعايا الغاز أن ب 120 جنيه زيت العربيه تمشى 10,000 كيلو وكارجازهى محطات غاز
ممكن تكون معلومتي خطأ ويا ريت لو حد يفيدنا (أصل لو بالشكل ده يبقى التوفير كله) علشان شيل هيلكس و موبيلXHP الأثنين 5000 كيلو ب 120 جنيه برضه

يا باشا تحياتى ليك ومجهود متميز هو الزيت عن تجربة ممتاز واكثر من رائع وموضوع درع الحماية ده المقصود بيه تنظيف المحرك وعمل طبقة مقاومة لتأكل اجزاء المحرك الزيت بينفع لمحركات البنزين والغاز معا وانا كنت حاطط فيسكو 2000 وده بيقعد 5000ك وانا عامل بيه لغاية دلوقت 4500 ك وكانى لسة حاطه امبارح بجد ممتاز وصوت المحرك ناعم جدا معاه وهو افضل بكتير من شل هيلكس

Felefel Ahmed 12-01-2012 03:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tonsy1979 (المشاركة 593440)
يا باشا تحياتى ليك ومجهود متميز هو الزيت عن تجربة ممتاز واكثر من رائع وموضوع درع الحماية ده المقصود بيه تنظيف المحرك وعمل طبقة مقاومة لتأكل اجزاء المحرك الزيت بينفع لمحركات البنزين والغاز معا وانا كنت حاطط فيسكو 2000 وده بيقعد 5000ك وانا عامل بيه لغاية دلوقت 4500 ك وكانى لسة حاطه امبارح بجد ممتاز وصوت المحرك ناعم جدا معاه وهو افضل بكتير من شل هيلكس

السلام عليكم
تونسي باشا شكرا
ان شاء الله التغيير القادم للزيت أجرب فيسكو (فاضلي ألف كيلو , يعنى 5 ايام بالكتير)

Hamada_El_Sh3er 14-01-2012 04:59 AM

بقولك ايه يا تونسي باشا
انا عندي مشكلة هتجنني في عربيتي
أنا عندي العربية هاف أوبشن ... يعني العداد العادي مش الأر بي إم
المشكلة إن عندي حرارة العربية بتزيد وبتعدي النص وبتوصل لقبل الأخر بشوية
الحكاية دي بتحصل بس في حالة إني اكون مشغل النور العالي
وغير كده مابتحصلش خالص
الكهربائي لما روحتله قاللي ده سير الدينامو مش مربوط كويس
المهم ظبطه وفي نفس اليوم بالليل حصل نفس الحوار
الحوار ده هايجنني
ياريت ألاقي عندك فكرة أو حل

AHMEDCAR 14-01-2012 01:27 PM

يعنى اول ماتشغل النور العالى بيحصل كده طيب وبعد ماتطفى النور كل حاجه بترجع زى الاول

الساعة الآن 03:05 PM.