مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   مقارنات (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=174)
-   -   محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=82946)

محمد اشرف 09-09-2012 11:14 PM

رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mazenhesham91 (المشاركة 744927)
نوبيرا 2 ولا اوبترا ولا (الانترا 2004-2006) الكل مستعمل و مانيوال و شكرا

الاوبترا طبعا احلى وحده النوبيرا فيها مشاكل كتير مش حلوه واحلى من الالنترا رايي الاوبترا سوقسوق

محمد اشرف 09-09-2012 11:20 PM

رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pilot_moawed (المشاركة 739767)
يا باشا انا محتار بين نيسان صني و بين بي واي دي موديل السنة - مقارنة + رايك ؟

ازااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااى صينى مع يابانى انا اول مره يجيلى تعليق مع عربيه صينى مع عربيه شركه محترمه من غير مقارنه يا باشا الصنى طبعااااااااااااااااا:ball oons71:

محمد اشرف 09-09-2012 11:26 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abanoub issac (المشاركة 734189)
انا محتار بين الفولفو s60 والباسات الجديده والبيجو 508 وbmw 316 مين الافضل فيهم خصوصا وكلهم سعر متقارب !!!

هما العربيات كلهم حلوين بس فى حاجه الفولفو بلاش خالص مش هتلقيلها حته فيوز واحد ولا نص حاجه فيها لو لقدر الله حصل اى حاجه ومدش فينا عارف ايه الى ممكن يحصل حته لو السواقه حلو دى حاجه بتاعت ربنا بلاش الفولفو وبلاش البى ام القطع الغيار هتكون ناااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا اااااااااارررررررررررر المقارنه الى بجد بئه فى الاثنين دول الباسات والبيجو وخصوصا انهم بداو ينتشروا فى مصر وخصوصا الباسات نتشرت جدا فى مصر وبالذات عندنا احنا فى اسكندريه فى كل شارع عربيه الصراحه الاختيار صعب اوى مبين العربيتين خصوصا الانتشار والسعر المتقارب وبلد المنشا فى الاثنين من احسن الدولتين انتاج المانيا وفرنسا فالاختيار صعب اوى الصراحه مش عارف اكتبلك انهى وحده احسن عشان مفيش وحده احسن من وحده فدلوقتى الاختيار لك شوف مين شكلها هيعجبك اكثر من الداخل والخارج والتقفيل وكده يعنى الحجات دى

محمد اشرف 09-09-2012 11:28 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedelamshaty (المشاركة 733351)
السلام عليكم ما شاء الله خبرتك واسعة و معرفتك كبيرة ممكن تفيدني اختار اسبيرانزا 516 و لا byd f3

رايي البى واى دى خصصا انها موتور وعفشه مينشوبيشى يعنى كلها مش صينى ودى ميزه وكمان اشيك واحس انها اقوى من الثانيه اما الثانيه فالى بيشتريها دائما بتطلعله مشكله بلشها :12C186~161: خليك فى البى واى دى :CHUBBY~36:

BODY541985 09-09-2012 11:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد اشرف (المشاركة 757106)
مستعمل لا نهاااااااااااااااائى مدام دخل زيرو فى الموضوع واظن ان انسب عربيه هى الرينو لوجان اتوماتيك عامل 79500 احسن طبعا من الصينى ارشحلك اللوجان:CHUBBY~36:

بس انا للاسف مش بحب شكل اللوجان ووضعيه الزراير وبصراحه محتار من العربيات اللى ذكرتهالك سواء مستعمل او زيرو واتمنى انك ترشحلى عربيتين واحده منهم مستعمل من اللى ذكرتهم ليك وواحده زيرو من اللى ذكرتهم ليك

الساعة الآن 08:55 PM.