مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   كيا سيراتو Cerato (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=137)
-   -   ممكن حد يكرهنى فى النيو سيراتو!!!! (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=16310)

m_o_sakr 25-11-2009 09:17 AM

رد: ممكن حد يكرهنى فى النيو سيراتو!!!!

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bmkbmk (المشاركة 102670)
معاك 300% يا فادى باشا

كنت اتوقع الحياديه و الموضوعيه فى التقييم ptmnlo123per144

m_o_sakr 25-11-2009 09:19 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Bolbolan (المشاركة 102684)
بغض النظر عن السيراتو ! ( أنا حاجز واحده توكيل ) !

لن يتفق الناس على شىء واحد ! ( ده حتى مشكلة مصر والجزائر اختلفنا فيها ) !

ممكن أى انسان لو حب أى شىء يطلعه السما ولو كرهه ينزله الآرض !

لى صديق كان يدرس فن الاعلان ! و أول درس تعلمه كان عن طريق المدرس !

اذ أعطاه ولاعه عاديه ! و قال له قل لى مميزات هذه الولاعه و امدح فيها !

و بعد أن قال صديقى كل مايستطيع من مميزات و كلمات المدح و طلعها أحسن

من الرونسون والزيبو ! قال له المدرس " و الآن قل مساوئها و عيوبها و نيلها بنيله "

فاضطر صديقى يلحس كلامه السابق و قال فيها ما لم يقله مالك فى الخمر !

أظن المقصد واضح ! و على فكره أنا لم أر و لم أسمع الاعلان بتاع فادى !

و مقتنع ان ما فيش حاجه كامله فى الدنيا ! و لو معايا سياره 2 سلندر ممكن

أحافظ عليها و أعاملها أحسن معامله و آخذ منها أحلى شغل !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per122

الف شكر يا دكتور
انا اتفق مع حضرتك 100%
و ربنا يباركلك فى العربيه ان شاء الله
بس حاجز انهى فئه و حجزت منين و امتى و لونها ايه و الإستلام امتى و كده يعنى, فرحنا
انا كمان حاجز و مستنى ptmnlo123per154

Dr. Bolbolan 25-11-2009 09:41 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m_o_sakr (المشاركة 102688)
الف شكر يا دكتور
انا اتفق مع حضرتك 100%
و ربنا يباركلك فى العربيه ان شاء الله
بس حاجز انهى فئه و حجزت منين و امتى و لونها ايه و الإستلام امتى و كده يعنى, فرحنا
انا كمان حاجز و مستنى ptmnlo123per154

شكرآ جزيلا ! ان شاء الله حاجز SX من التوكيل فرع روكسى واللون اما دارك شيرى أو ميتاليك برونز !

وان كنت أخيرآ ميال أكتر للميتاليك برونز ! حاجز من 23/8 و قالوا الاستلام فى خلال 4 شهور يعنى الشهر

الجاى يوم 23/12 يبقى خلصوا الآربع شهور ! و اتصلت بالتوكيل أمس علشان أعرف امتى التسليم ! قال لى

الباشا المحترم لآ لسه احنا قلنا لك بعد 4 شهور ! طبعآ كنت ح أكله فى التليفون و قلت له مكتوب على الايصال

فى خلال 4 شهور ( يعنى أى يوم فى الآربع شهور ) انما بعد 4 شهور يعنى أى شهر بعد الآربع شهور !

و النبى احنا بنعرف عربى كويس و بنفهم كويس أوى ! ووقتى محدود ولازم أستلم فى شهر 12 ptmnlo123per195

Dr. Bolbolan ptmnlo123per156

m_o_sakr 25-11-2009 10:34 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Bolbolan (المشاركة 102692)
شكرآ جزيلا ! ان شاء الله حاجز SX من التوكيل فرع روكسى واللون اما دارك شيرى أو ميتاليك برونز !

وان كنت أخيرآ ميال أكتر للميتاليك برونز ! حاجز من 23/8 و قالوا الاستلام فى خلال 4 شهور يعنى الشهر

الجاى يوم 23/12 يبقى خلصوا الآربع شهور ! و اتصلت بالتوكيل أمس علشان أعرف امتى التسليم ! قال لى

الباشا المحترم لآ لسه احنا قلنا لك بعد 4 شهور ! طبعآ كنت ح أكله فى التليفون و قلت له مكتوب على الايصال

فى خلال 4 شهور ( يعنى أى يوم فى الآربع شهور ) انما بعد 4 شهور يعنى أى شهر بعد الآربع شهور !

و النبى احنا بنعرف عربى كويس و بنفهم كويس أوى ! ووقتى محدود ولازم أستلم فى شهر 12 ptmnlo123per195

Dr. Bolbolan ptmnlo123per156

الف شكر لحضرتك على الرد
بس ازاى دارك شيرى او ميتال برونز!! المفروض اللون بيتحدد فى استمارة الحجز

ربنا يكون فى عون حضرتك و فى عونى و عون كل الحاجزين يا رب و هما فعلاً مستفزين جداً فى ردودهم
انا حاجز sx هاى لاين من روكسى بردو لون تيتانيوم سيلفر و حجزت يوم 11/9 و قالولى فى خلال 4 شهور و ربنا يسهل

bmkbmk 25-11-2009 11:29 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m_o_sakr (المشاركة 102687)
كنت اتوقع الحياديه و الموضوعيه فى التقييم ptmnlo123per144

اخى الكريم

انت كدة ظلمتنى بافتراضك انى غير حيادى و غير موضوعى فى تقييمى للسيارة مع انى ماقلتش اى حاجة .. انا أيدت رأى الاستاذ فادى اللى كلامه كان هو اللى انا حاسس بيه و هقوله بس مش بالاستفاضة دى كنت هكتب كلمتين و خلاص
بس فى الاخر انا عبرت عن وجه نظرى و مش معنى انها مخالفة لوجهة نظر حضرتك ان انا مش حيادى و مش موضوعى

و لعلمك فى اراء كتير لأستاذ فادى بكون مخالفه فيها ... بس ده عادى لأن كل واحد يقدر يقول رايه بحرية و بصراحة ما دام لا يجرح فى أحد و بعدين يا عم كلنا مستهلكين يعنى مفيش حد مننا صاحب شركة ولا توكيل علشان آراءه تبقى موجهة و فى الآخر رايى انا صخصيا فى العربية لا هيزود ولا هيقلل فيها ... عادى يعنى

و هى بصراحة عربية انا مش شايف انها تستحق كل الضجة اللى معمولة عشانها .. بغض النظر عن اى حاجة.. هى من الاخر عربية مابتعجبنيش و لو فكرت يوم اركبها هيكون لسبب واحد بس ..ان ميكونش معايا فلوس اركب عربية احسن منها .. اهى تبقى عربية و خلاص تودينى و تجيبنى

الساعة الآن 06:26 AM.