مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   مقارنات (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=174)
-   -   لوجان 2013 ولا byd f3 2013 ارجو المشاركه . (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=106187)

أشرف المصري 12-01-2013 07:19 PM

رد: لوجان 2013 ولا byd f3 2013 ارجو المشاركه .

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden (المشاركة 829344)
انا شايف ان اللوجان افضل
وعلى فكرة العربيات الصيني كويسة مش وحشة المهم ان اللي معاه صيني يحافظ على العربية ويهتم بيها علشان تعيش معاه
واستخير ربنا اولا واخيرا
ومبروك مقدما

مع احترامي لرأي حضرتك بس انا مش مقتنع بعمل جنسية للعربيات
طيب ما الماروتي ياباني تبقى افضل من البي واي دي او التيجو
لان جنسيتها ياباني وجنسيتهم صيني
الصين بها سيارات سيئة فعلا ولكن بها ايضا سيارات اخرى محترمة واثبتت انها افضل من سيارات اخرى منتشره ولها اسم في السوق
ارجوا من كل العقلاء ان يكفوا عن مقولة هذه سيارة صيني وهذه كوري وهذه ياباني ودعونا نزن السيارة بكفائتها واعتماديتها وسعرها والاوبشن الموجود بها .

عمرو عبد الحميد الجندى 13-01-2013 12:37 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أشرف المصري (المشاركة 830329)
مع احترامي لرأي حضرتك بس انا مش مقتنع بعمل جنسية للعربيات
طيب ما الماروتي ياباني تبقى افضل من البي واي دي او التيجو
لان جنسيتها ياباني وجنسيتهم صيني
الصين بها سيارات سيئة فعلا ولكن بها ايضا سيارات اخرى محترمة واثبتت انها افضل من سيارات اخرى منتشره ولها اسم في السوق
ارجوا من كل العقلاء ان يكفوا عن مقولة هذه سيارة صيني وهذه كوري وهذه ياباني ودعونا نزن السيارة بكفائتها واعتماديتها وسعرها والاوبشن الموجود بها .

و مع احترامى لحضرتك و لرايك هتفضل ديه عقدة كل المصريين نوعية و جنسية العربية بمعنى انا هدفع فلوس ليه اغامر فى حاجة جديدة صح العربيات الصينى فيها ابوشن فوق الممتازة و منظر جميل و فخم بس و انا بدفع الفلوس ادفعها فى شىء ليه تاريخ و سمعة و اسم شركة و عموما لصاحب المشكلة عاوز اقولك انا كنت فى نفس الحيرة و اسقريت على اللوجان بعد بحث طويل و راى انى اجيب عربية فىها عفشة قوية و سحب ممتاز و مموفر فى البنزين و تطول معى الاستخدام و مش معقول ان رينو هتحض اسمها على عربية تعابنة و اقل كفاءة ممن فى نفس سعرها

أشرف المصري 16-01-2013 12:32 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمرو عبد الحميد الجندى (المشاركة 830440)
و مع احترامى لحضرتك و لرايك هتفضل ديه عقدة كل المصريين نوعية و جنسية العربية بمعنى انا هدفع فلوس ليه اغامر فى حاجة جديدة صح العربيات الصينى فيها ابوشن فوق الممتازة و منظر جميل و فخم بس و انا بدفع الفلوس ادفعها فى شىء ليه تاريخ و سمعة و اسم شركة و عموما لصاحب المشكلة عاوز اقولك انا كنت فى نفس الحيرة و اسقريت على اللوجان بعد بحث طويل و راى انى اجيب عربية فىها عفشة قوية و سحب ممتاز و مموفر فى البنزين و تطول معى الاستخدام و مش معقول ان رينو هتحض اسمها على عربية تعابنة و اقل كفاءة ممن فى نفس سعرها

عندك حق الاسم والتاريخ لهم ثمن كبير من ثمن العربية
اما انا فبشتري اوبشن بفلوسي وميلزمنيش الاسم والتاريخ المهم العربية الكل بيشكر فيها والفلوس اللى انا دفعتها فيها اخدت بيهم ماتور ميتسوبيشي 107 حصان موفر للبنزين واتنين اير باج وفرامل abs و ebd وصالون فخم وواسع وشكل جميل وشنطه واسعه وعربية عاليه مش بتحك في المطبات وتكييف ممتاز وامبليزر وانذار وكاوتش مقاس 15 وجنوط اسبور وزجاج خلفي فاميه وثبات عالي على السرعات وعفشة رياضية وباور وفتح الشنطة والتنك من الداخل وطارة متحركة وكاسيت سي دي وقفل امان للاطفال وسنتر لوك وزجاج كهرباء وفوانيس شبورة خلفية

KaRo 16-01-2013 02:11 AM

انتوا نفسكوا مش ثابتين طيب انا اعمل ايه بجد تعبت من التفكير لا ودخل كمان فى المقارنه فيرنا هههههههه بجد مش عارف اعمل ايه :070104~242:

Eng.Ahmed Wagdy 16-01-2013 02:19 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة KaRo (المشاركة 831823)
انتوا نفسكوا مش ثابتين طيب انا اعمل ايه بجد تعبت من التفكير لا ودخل كمان فى المقارنه فيرنا هههههههه بجد مش عارف اعمل ايه :070104~242:

باشا انا معايا الأتنين الفيرنا متبهدله بتاعت الشغل و لوجان كسر الزيرو بتاعتي .... عايز اقولك الفيرنا افضل من اللوجان في كل شيء ماعدا الخامات فقط لدرجة ان بفكر ابيع اللوجان و اجيب فيرنا جديدة زي بتاعت الشغل ... عربية تحفة و مناسبة للشارع المصري جدا

الساعة الآن 07:50 PM.