مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   دهانات السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=243)
-   -   مركز خدمه استفسار دهانات السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=52220)

ahmed hamdy megane 27-04-2015 03:23 PM

رد: مركز خدمه استفسار دهانات السيارات

[QUOTE=autofinish;1012649]
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed hamdy megane (المشاركة 1012557)
أولا شكرا جدا لحضرتك على مجهودك واستضافتك للأسئله :)
معلش سؤالي ليك بخصوص الورنيش . هل ممكن إضافة لون علي الورنيش أي إعطائه زي نكهة اللون بس كده علي خفيف عشان لما يترش يدي الشفافيه بتاعته لكن بلون معين ؟ ولو ممكن . اضيف قد ايه بالنسبه للكيلو عشان يدي نفس الشفافيه واللمعان لكنة بنكهة اللون ؟ وارجو منك الرد عشان الموضوع بنسبالي حياه او مووت :D XD XDD
وشكرا ليك مقدما جددا[/QUOTE
عزيزى في أنواع ورنيش بتقبل اضافه الوان وفى لا تقبل بس ايه اللون اللى انت عايزه ساده و
لا ميتاللك عموما النسبه لاتزيد عن 10%

شكرا لرد حضرتك جدا :) . بص هو الموضوع ان عندي رش نيكل . تمام . بس طبعا فضي . انا بقا عايز اضيف عليه طبقه ورنيش بلون معين عشان يدي نفس المرايه الي تحت لكن بلون تاني . ويكون نوعه للسيارات . او علي أي حال . يستحمل درجة حراره عاليه . زي بتاع العربيات . او أعلي كمان . وياريت رقم حضرتك بدل ما اتعبك معايا في الردود . انا اتصلت بالرقم الموجود أ فتحي الي علي التوقيع بتاع اوتو فينيش ومحدش رد . ده رقم حضرتك ولا لأ ؟

autofinish 28-04-2015 08:55 PM

[QUOTE=ahmed hamdy megane;1012768]
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة autofinish (المشاركة 1012649)
شكرا لرد حضرتك جدا :) . بص هو الموضوع ان عندي رش نيكل . تمام . بس طبعا فضي . انا بقا عايز اضيف عليه طبقه ورنيش بلون معين عشان يدي نفس المرايه الي تحت لكن بلون تاني . ويكون نوعه للسيارات . او علي أي حال . يستحمل درجة حراره عاليه . زي بتاع العربيات . او أعلي كمان . وياريت رقم حضرتك بدل ما اتعبك معايا في الردود . انا اتصلت بالرقم الموجود أ فتحي الي علي التوقيع بتاع اوتو فينيش ومحدش رد . ده رقم حضرتك ولا لأ ؟

طيب نوع دهان النيكل ايه بودره ولا دهان مباشر وتانى حاجه ان النيكل ليه ورنيش مخصوص ليه للأسف مش متوفر في السوق الاعند المتخصص في النيكل وصعب ان ورنيش سيارات يقبل فوق منه ممكن يطوس او يسود النيكل ده على حسب اللى شفته واعلمه وانا اسف على عدم الرد ممكن أكون مشغول
Efeito Cromado Chromenox - YouTube

msoliman2006 11-07-2015 02:00 AM

يا جدعان حد عنده فكره عن نسب خلط البوية/تنر..... والورنيش/تنر/مصلب باستخدام كومبريسور
عندي حتت صغيرة كده عايزة تتلقط... معجنتها... وجبت البوية و جمبي كومبريسور صغير فغالبا هعملها انا

افيدونا افادكم ربكم.... ومنجيلكوش ف حاجه وحشه

autofinish 12-07-2015 02:17 AM

نسب خلط البويه الميتالك ظ،:ظ، اما الورنيش والمصلب ظ،ظ*:ظ¥:ظ£

autofinish 12-07-2015 02:22 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة msoliman2006 (المشاركة 1020771)
يا جدعان حد عنده فكره عن نسب خلط البوية/تنر..... والورنيش/تنر/مصلب باستخدام كومبريسور
عندي حتت صغيرة كده عايزة تتلقط... معجنتها... وجبت البوية و جمبي كومبريسور صغير فغالبا هعملها انا

افيدونا افادكم ربكم.... ومنجيلكوش ف حاجه وحشه

نسب البويه 100:80بالتنر اما
الورنيش والمصلب 50:100

الساعة الآن 06:52 PM.